Toyota po raz kolejny najbardziej "zieloną" marką
Toyota po raz kolejny została uznana za najbardziej zieloną i pro-ekologiczną markę na świecie. Nic dziwnego - Japończycy już od dawna stawiali sobie za cel, aby ich marka kojarzyła się z ekologicznymi i oszczędnymi autami.
Za ten wizerunek odpowiada głównie Toyota Prius, która zyskała już miano (o zgrozo!) kultowego modelu hybrydowego. Pozycjonowanie marki i modelu sprawia, że większość osób słysząc słowa "hybryda" od razu kojarzy model Prius w kilku odmianach.
Podsumowaniem tych starań jest raport Best Global Green Brands, w którym oceniany jest stosunek ludzi do ekologicznych aspektów wielu marek, ich "zielony" wizerunek oraz starania związane z propagowaniem ekologii.
Oczywiście w Toyocie największymi zaletami jest ogromna dbałość o czystość środowiska naturalnego - ten aspekt jest bardzo często priorytetem przy wielu projektach. Drugim składnikiem sukcesu jest wspomniany wcześniej model Prius - pierwsze, seryjnie produkowane auto hybrydowe, dostępne obecnie w kilku odmianach.
"Rozszerzenie oferty w celu stworzenia całej rodziny modeli sprawia, że ekologiczne zalety technologii hybrydowej Priusa są dostępne dla szerszego grona odbiorców z różnymi potrzebami. Ponadto Toyota wkroczyła z technologią hybrydową na rynek małych aut przedstawiając niedawno model Yaris Hybrid." - czytamy w oświadczeniu producenta.