Toyota odświeżyła Aygo
Jeden z najpopularniejszych maluchów dostępnych w sprzedaży na Starym Kontynencie, w Polsce z niemal 25-proc. udziałem w rynku, przeszedł właśnie kurację odmładzającą. Druga generacja Toyoty Aygo, która dostępna jest w sprzedaży od 2014 r., będzie teraz miała odświeżony wygląd, zmodernizowaną jednostkę napędową oraz układ napędowy, a także dłuższą listę wyposażenia standardowego.
Poliftingowa Toyota Aygo nadal będzie miała swój charakterystyczny przód stylizowany na literę „X”. W nowym wariancie ewoluuje on jednak z dwuwymiarowego elementu graficznego do formy trójwymiarowej. Aygo posiada w standardzie zintegrowane światła do jazdy dziennej LED oraz światła tylne LED.
Specjalnie dla tego modelu projektanci Toyoty opracowali nowe wzory 15-calowych obręczy (inne dla każdego poziomu specyfikacji). Nabywca będzie miał do wyboru 7 kolorów nadwozia, w tym zupełnie nowy lakier Magenta Charm dostępny wyłącznie w wersji x-cite.
We wnętrzu odświeżonego Aygo zastosowano lepsze materiały oraz więcej opcji indywidualizacji, wprowadzono też nowy zestaw multimedialny integrujący funkcje Apple CarPlay i Android Auto dla bezprzewodowej łączności ze smartfonem. Dodatkowe materiały tłumiące, umieszczone na słupkach przednich, w drzwiach i tylnej części podłogi, pozwoliły zredukować hałas i wibrację w kabinie w pełnym zakresie obrotów silnika. Dodatkowej izolacji poddano również wnętrze deski rozdzielczej i przód kabiny, drzwi i klapę bagażnika oraz przednie słupki.
Drobne zmiany zaszły również pod maską silnika Toyoty Aygo. 3-cylindrowa, 12-zaworowa jednostka DOHC z obustronnymi zmiennymi fazami rozrządu (Dual VVT-i) o pojemności 998 cm3 po optymalizacji spełnia wymagania normy Euro 6.2. Jednostka dysponuje mocą 72 KM osiąganą przy 6000 obr/min oraz momentem obrotowym 93 Nm przy 4400 obr/min. Toyota Aygo jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 13,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.
Przeprowadzone modyfikacje silnika zwiększyły wydajność silnika, ale również poprawy czystości spalin. Średnie spalanie wynosi 3,9 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 90 g/km.
W zmodernizowanej odmianie japońskiego malucha za dopłatą dostępna jest zautomatyzowana przekładnia x-shift. Skrzynia ta posiada funkcję kick-down znaną z przekładni automatycznych. W trybie M kierowca może ręcznie zmieniać biegi albo za pomocą samego wybieraka, albo łopatek pod kierownicą. W wariancie z przekładnią x-shift Toyota Aygo ma średnie zużycie paliwa na poziomie 4,2 l/100 km (emisja CO2 95 g/km).
Przeprowadzone modyfikacje objęły także zmiany w układzie jezdnym Aygo. Zmianom uległy nastawy zawieszenia oraz oprogramowanie układu kierowniczego. Poszczególne elementy kolumn McPhersona w przednim zawieszeniu oraz belki skrętnej z tyłu zmieniono lub zestrojono od nowa. Zoptymalizowane zostały także siły tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów, a w przednim zawieszeniu dołożono separator dolnej części sprężyny śrubowej.
Gama wyposażenia Toyoty Aygo obejmuje podstawową wersję x oraz wyższą x-play. Bogatszy wariant jest wyposażony m.in. w klimatyzację, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, automatyczny ogranicznik prędkości czy regulację wysokości fotela kierowcy. Dodatkowy pakiet Style zawiera 7-calowy system multimedialny Toyota x-touch z kolorowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, 15-calowe obręcze aluminiowe, światła przeciwmgielne oraz przyciemniane tylne szyby.
W ofercie znajdziemy również edycje specjalne Selection x-cite oraz Selection x-treme. W pierwszej otrzymamy unikalny kolor nadwozia Magenta Charm z czarnym dachem, dedykowane 15-calowe felgi lakierowane na czarno i tapicerkę Manhattan z przeszyciami Magenta. W odmianie Selection x-treme czarne wykończenie karoserii jest dopełnione przez czarne zdobienia lamp głównych oraz lusterka boczne i sportowe oklejenia w kolorze Cyan. Ponadto ten wariant będzie się wyróżniał 10-szprychowymi, 15-calowymi kołami, częściowo skórzaną tapicerką i elementami wnętrza w kolorze Cyan.