Toyota Land Cruiser V8 na pożegnanie
Tylko do połowy maja dostępna będzie w polskich salonach limitowana seria Land Cruisera V8. Toyota postanowiła bowiem wycofać ten model z rynku europejskiego, ze względu na niespełnianie normy Euro 6, i póki co nie zmieniła swojej decyzji.
I to nawet pomimo faceliftingu, jakiemu pod koniec ubiegłego roku poddana została ta terenówka. Land Cruiser V8 po zmianach jest 10 mm szerszy (1980 mm), przy tej samej długości (4950 mm), wysokości (1910 mm) i rozstawie osi (2850 mm). Dość mocno przeprojektowany został przód nadwozia, gdzie pojawiły się m.in. nowe światła Bi-LED oraz masywniejszy grill z chromowanymi listwami, a w tylnej części zmieniono kształt świateł i chromowanej listwy.
Wnętrze poliftingowej wersji jeszcze bardziej podkreśla jego luksusowy charakter. Zmiany objęły m.in. nową wielofunkcyjną kierownicę, całkowicie przeprojektowaną konsolę centralną z największym w gamie Toyoty 9-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego Toyota Touch 2 Pro oraz nowe podgrzewane i wentylowane fotele ze skóry półanilinowej. Seria Limited jest dostępna w wersji 5- i 7-osobowej.
Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. system bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, na który składają się układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB) oraz aktywny tempomat (ACC). Ponadto otrzymamy czterostrefową klimatyzację, 10 poduszek powietrznych, układ zmiennej sztywności stabilizatorów (KDSS), który gwarantuje bezkonkurencyjną łatwość kierowania pojazdem podczas gwałtownych manewrów i szybkiej jazdy, system monitorowania martwego pola w lusterkach, aktywną kontrolę trakcji i adaptacyjny system doświetlania zakrętów.
Cały czas Toyota Land Cruiser V8, z nadwoziem opartym na ramie i stałym napędem na cztery koła, pozostaje jednym z najlepszych terenowych modeli dostępnych dziś w sprzedaży. Pokonywanie przeszkód ułatwiają m.in. system Crawl Control utrzymujący stałą prędkość w trudnym terenie, system kamer Multi-Terrain Monitor czy system wyboru rodzaju nawierzchni Multi-Terrain Select.
Auto dysponuje silnikiem V8 o pojemności 4,6 l, mocy 318 KM i maksymalnym momencie obrotowym 460 Nm, współpracującym z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów. Jednostka na drodze asfaltowej zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s.
Na polskim rynku limitowana seria Land Cruisera V8 w wariancie 5-osobowym kosztuje 439 tys. zł, zaś za wersję siedmiomiejscową trzeba zapłacić 10 tys. zł więcej. Jak zapowiada polski oddział japońskiej marki, zamówienia na limitowaną edycję będą przyjmowane wyłącznie do połowy maja.