Toyota Land Cruiser - nowy Diesel
Wygląd Land Cruisera pozostaje bez zmian, nowością jest za to silnik wysokoprężny i nowoczesna skrzynia automatyczna.
Przy okazji premiery nowego pickupa Hilux Toyota zaprezentowała zupełnie nową jednostkę wysokoprężną o pojemności 2,8 litra. Teraz trafi ona pod maskę „małego” Land Cruisera, zwanego na niektórych rynkach Prado. Jednocześnie stosowany dotąd czterocylindrowy Diesel 3.0 D-4D o mocy 163 KM kończy swoją karierę rynkową.
Nowy silnik ma cztery cylindry i nieznacznie zmniejszoną pojemność 2,8 litra. Dzięki turbodoładowaniu osiąga 177 KM przy 3400 obr./min. oraz 450 Nm dostępnych w zakresie 1600-2400 obr./min. Może on współpracować z ręczną skrzynia o sześciu przełożeniach lub z nową przekładnią automatyczną ECT także oferującą sześć biegów. Land Criuser ze skrzynią ECT potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 12,7 sekundy i osiągnąć maksymalnie 175 km/h. Wersja manualna jest nieco żwawsza potrafiąc zaliczyć sprint do setki w 12,1 sekundy. A wszystko to przy średnim zużyciu 7,4 l/100 km, co stanowi dziewięcioprocentową poprawę w stosunku do starej jednostki.
W ofercie pozostaje większy silnik benzynowy V6 4.0 VVT-i osiągający moc 282 KM i momencie 385 Nm. Nowością jednak jest sześciobiegowa skrzynia automatyczna ECT, ta sama, która oferowana jest z nowym Dieslem. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje tu 10,9 sekundy, prędkość maksymalna jest identyczna, jak w modelu z wysokoprężnym silnikiem. Wyższe jest za to spalanie średnio wynoszące 10,6 l/100 km.