Toyota iQ - maluch po wizycie na siłowni
Z pewnością niewiele osób zna firmę Gazoo Racing. Otóż jest to partner Toyoty zajmujący się głównie przeróbkami samochodów przystosowanych do profesjonalnych wyścigów. Oprócz tego firma zajmuje się modyfikacjami seryjnych pojazdów, a jak pokazuje najnowszy projekt, nie zawsze są to wyłącznie sportowe auta.
Tym razem na warsztat wzięto jedno z najmniejszych aut na rynku, czyli Toyotę iQ. Wynikiem zabiegów jest GRMN iQ 130G, który będzie oferowany w limitowanej liczbie 100 egzemplarzy. A co staje się z malutkim autkiem miejskim, które podda się kuracji sterydowej?
Wynik operacji jest co najmniej ciekawy. Oprócz dedykowanego pakietu stylistycznego nadwozia, w którego skład wchodzą poszerzone nadkola, nowe zderzaki, aerodynamiczne spoilery i nakładki, Toyota iQ otrzymała również 16-calowe obręcze aluminiowe Enkei. Nie mogło również zabraknąć obniżonego czy utwardzonego zawieszenia, sportowego układu zawieszenia, a za doznania akustyczne odpowiada układ wydechowy z podwójną końcówką.
Na całe szczęście operacje stylistyczne to nie jedyne zabiegi, jakim została potraktowana Toyota iQ. Firma Gazoo Racing dość poważnie zmieniła serce małego, japońskiego autka. Standardowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,33 l otrzymał turbosprężarkę, która podnosi moc do ponad 130 KM. Taka siła w Toyocie iQ musi budzić diabelskie pokłady emocji.
Cała moc przenoszona jest na przednie koła poprzez sześciobiegową, krótko zestopniowaną skrzynię biegów. GRMN iQ 130G trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, choć dokładna cena nie jest znana. Poza tym można spodziewać się, że jeszcze przed premierą cała setka samochodów zostanie zarezerwowana.