Toyota i Mercedes wśród najcenniejszych marek motoryzacyjnych na świecie
W najnowszym rankingu „Best Global Brands”, sporządzonym przez amerykańską firmę konsultingową Interbrand, w czołowej dziesiątce znalazły się dwie marki motoryzacyjne – Toyota i Mercedes.
Amerykańska firma konsultingowa Interbrand przygotowała zestawienie najlepszych globalnych marek już po raz 20. w tym roku. Przy tworzeniu tego zestawienia pod uwagę brane były trzy aspekty: wyniki finansowe produktów lub usług marki, rola marki w procesie podjęcia decyzji o zakupie oraz siła marki w perspektywie zabezpieczenia przyszłych przychodów firmy”.
1. Toyota (7.) 56 246 mln USD (+5%)
2. Mercedes (8.) 50 832 mln USD (+5%)
3. BMW (11.) 41 440 mln USD (+1%)
4. Honda (21.) 24 422 mln USD (+3%)
5. Ford (35.) 14 325 mln USD (+2%)
6. Hyundai (36.) 14 156 mln USD (+5%)
7. Volkswagen (40.) 12 921 mln USD (+6%)
8. Audi (42.) 12 689 mln USD (+4%)
9. Porsche (50.) 11 652 mln USD (+11%)
10. Nissan (52.) 11 502 mln USD (-6%)
11. Ferrari (77.) 6 458 mln USD (+12%)
12. Kia (78.) 6 428 mln USD (-7%)
13. Land Rover (85.) 5 855 mln USD (-6%)
14. Mini (90.) 5 532 mln USD (+5%)
Na czele rankingu znalazła się mark Apple, którą wyceniono na 234,2 mld dolarów. Drugie miejsce zajęło Google (167,7 mld USD), a trzecie amazon (125,3 mld USD).