Toyota GT86 bardziej na sportowo
Facelifting Toyoty GT86 to nie tylko lekko odmienione nadwozie i wnętrze plus kilka dodatkowych elementów wyposażenia. Inżynierowie Toyoty zwiększyli sztywność karoserii, poprawili zawieszenie, dodali nowy tryb sportowej jazdy. A wszystko po to, by jazda tym niewielkim coupe wyzwalała jeszcze większą dawkę adrenaliny.
Choć zmiany stylistyczne nie są przy okazji tej modernizacji najistotniejsze, to jednak, dla pewnego porządku, zaczniemy od nich. Przednia część, po modernizacji, ma niżej osadzony grill, nowy kształt świateł LED z zintegrowanymi kierunkowskazami oraz nowe osłony świateł przeciwmgielnych. Z tyłu wprowadzono analogiczne zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i dynamiczny charakter auta. Zmodyfikowany został dyfuzor oraz spojler, a także tylne światła. W ofercie znalazły się ponadto nowe, 17-calowe obręcze kół z cienkimi szprychami o polerowanej powierzchni w kolorze ciemnoszarym.
Wewnątrz odświeżonego GT86 znajdziemy mniejszą kierownicę (średnica mniejsza o 3 mm), nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala, kolorowy 6,1-calowy ekran dotykowy na środkowej konsoli, za pośrednictwem którego będzie można sterować m.in. nową wersją systemu multimedialnego Toyota Touch 2&Go z nawigacją. Wyższej jakości jest także wykończenie kabiny sportowej Toyoty.
Wśród zmian technicznych na pierwsze miejsce wybija się przede wszystkim zmodyfikowane zawieszenie, które ma zapewnić lepsze prowadzenie i większą stabilność. Poprawiono m.in. stopień ugięcia sprężyn, charakterystykę tarcia amortyzatorów i zwiększono średnicę stabilizatora poprzecznego. Kombinacja różnych rodzajów stali, dodatkowe zgrzewanie punktowe w tylnej części nadwozia oraz zwiększenie grubości niektórych elementów pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia GT86. Samochód otrzymał także dodatkowe wzmocnienia w zawieszeniu, przekładni i nadkolach. Aby ograniczyć masę auta, maska została wykonana z aluminium, a spojlery z cienkiej stali.
System stabilizacji toru jazdy (VSC) otrzymał nowy tryb Track, który daje kierowcy więcej kontroli przy hamowaniu i jeździe torowej. Tryb ten włącza się przełącznikiem na konsoli centralnej. Powoduje ono, że VSC i kontrola trakcji działają na minimalnym poziomie, aby kierowca mógł w większym stopniu polegać na własnych umiejętnościach. Oba te układy mają w trybie Track możliwość wyboru czterech poziomów.
Pod maską odświeżonej Toyoty GT86 pracuje ten sam silnik typu bokser, konstrukcji Subaru. Wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka 2.0 posiada bezpośredni wtrysk paliwa D-4S, który poprawia reakcję przepustnicy oraz zwiększa moc i moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika.
Napęd jest przenoszony na tylną oś przez 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynię biegów. 16-zaworowy silnik DOHC produkuje maksymalnie 200 KM przy 7000 obr/min oraz 205 Nm momentu obrotowego pomiędzy 6400 a 6600 obr/min. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,6 s ze skrzynią manualną oraz w 8,2 s z przekładnią automatyczną.