Toyota GR Supra z mniejszym i słabszym silnikiem. Emocje mają pozostać na tym samym poziomie
Rok po debiucie nowej generacji Supry przyszła pora na pierwszą poważną zmianę. Chodzi o modyfikację w cenniku sportowej Toyoty i dodanie do niego drugiej wersji silnikowej. Wprawdzie ma być ona wyraźnie słabsza od oferowanego do tej pory wariantu, ale nie na tyle, by ta odmiana silnikowa nie zasługiwała również na miano sportowej. A jednocześnie ma pozwolić na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów.
Dostępna obecnie w sprzedaży Toyota GR Supra jest napędzana sześciocylindrowym, w układzie rzędowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 3 litrów. Jednostka ta generuje 340 KM maksymalnej mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a za przeniesienie napędu odpowiada automatyczna skrzynia o ośmiu przełożeniach. Parametry te pozwalają osiągnąć 100 km/h w 4,3 s i rozpędzić się do 250 km/h.
Władze japońskiego koncernu widocznie uznały, że nie każdego interesują aż tak wyśrubowane osiągi i wprowadzają do oferty wariant dla nieco „spokojniejszych” kierowców. Jest on napędzany nową, dwulitrową jednostką benzynową z czterema cylindrami i turbosprężarką twin-scroll. Rozwija ona 258 KM maksymalnej mocy, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Za przeniesienie napędu również odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna.
Z jednej strony mamy jednostkę napędową o gorszych parametrów, z drugiej jednak, jak zapewnia Toyota, mniejsze jej wymiary i niższa masa wpływają korzystnie na prowadzenie auta. Podobnie wyposażona wersja jest o 100 kg lżejsza od swojego trzylitrowego odpowiednika. Bardziej kompaktowe rozmiary silnika pozwoliły ponadto umieścić go bliżej środka auta, co przekłada się na idealny rozkład mas (50:50). Powinno się to z kolei przełożyć na szybsze reakcje i większą zwinność auta, a także na zdecydowanie większą pewność jego prowadzenia.
Toyota GR Supra z dwulitrowym silnikiem będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 5,2 i uzyskać maksymalną prędkość 250 km/h.
W podstawowej wersji wyposażeniowej (Dynamic) słabsza GR Supra będzie oferowana w standardzie m.in. z 18-calowymi felgami, systemem audio z czterema głośnikami i wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala oraz sportowymi fotelami wykończonymi Alcantarą. Standardowym elementem wyposażenia będzie też pakiet Toyota Super Safety z systemami ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów podczas jazdy w dzień, systemem ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu z układem powrotu na zadany tor jazdy, adaptacyjnym tempomatem i systemem rozpoznającym znaki drogowe. Standardem będzie ponadto system nawigacji i łączności z przydatnymi serwisami online.
Na początku sprzedaży dwulitrowej wersji w Europie będzie jej towarzyszyć limitowana do 200 aut seria Fuji Speedway. Będzie wyróżniać się białym metalicznym lakierem z kontrastującymi czarnymi, matowymi, 19-calowymi kołami i czerwonymi lusterkami. W kabinie deska rozdzielcza zawiera elementy z włókna węglowego oraz obicia z czarno-czerwonej Alcantary. Edycja limitowana zawiera również aktywny dyferencjał, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.