Toyota FR - konkurent dla MX-5
Pod koniec roku w Tokio Toyota zaprezentuje koncepcyjną wersję konkurenta dla Mazdy MX-5. W projekt zaangażowany jest Tommi Makinen.
Ten model nie ma poprzednika, czy protoplasty w koncernie Toyoty. Będzie raczej mniejszym braciszkiem GT86. Co już o nim wiemy? Nadwozie typu coupe zaprojektowano z myślą o przyjemności prowadzenia. Toyota liczy oczywiście na ciepłe przyjęcie na rynku, ale małe coupe będzie atrakcyjne głównie dla miłośników niedużych aut sportowych.
Najciekawsze kryje się pod maską. Wzdłużnie umieszczony silnik ma napędzać tylne koła, tyle przynajmniej sugeruje nazwa: Front engine, Rear wheel drive. Jedynym modelem na rynku w tej klasie o takiej konfiguracji jest roadster Mazdy.
Za projekt samochodu odpowiedzialny jest nowy szef teamu WRC Toyoty, Tommi Makinen. Jest więc szansa, że mała Toyota będzie prowadzić się nie gorzej od swojej pozbawionej dachu konkurentki. Pomocne może okazać się sztywniejsze zamknięte nadwozie.
Pod maskę trafi prawdopodobnie wolnossący silnik o identycznej, jak w Maździe MX-5 pojemności 1,5 litra i rozwijający taką samą moc 130 KM. Osiągi powinny być jeśli nie identyczne, to przynajmniej bardzo zbliżone, gdyż mała Toyota ma ważyć 980 kg. Przypomnijmy, że podstawowa wersja MX-5 1.5 o masie własnej 975 kg osiąga setkę w 8,3 sekundy.
W Tokio zobaczymy wersję koncepcyjną, na rozpoczęcie produkcji seryjnej musimy poczekać do końca 2016 roku.