Toyota Corolla po raz pierwszy w takiej wersji
12. generacja Toyoty Corolli, jednego z najlepiej sprzedających się modeli na świecie, w tym roku debiutuje na rynku. Po wariantach hatchback oraz kombi (Touring Sports) przyszła pora teraz na odmianę sedan. Choć z punktu widzenia europejskiego i polskiego rynku ta odmiana nadwoziowa raczej nie będzie hitem sprzedaży, to jednak globalnie to bardzo ważny model dla japońskiego koncernu w kontekście walki o miano światowego lidera wśród producentów samochodów.
Toyota Corolla sedan zbudowana została na platformie GA-C z rodziny TNGA, na tej samej, na której powstały m.in. C-HR czy Camry. Dzięki tej platformie Corolla zyskała nieco szerszą i mocniejszą sylwetkę, a także niżej położony środek ciężkości.
Przednia część nadwozia, zaprojektowana zgodnie z koncepcją Under Priority Catamaran, nieco ewoluowała, a charakterystycznym elementem będzie m.in. dwupoziomowa krawędź błotnika po obu stronach grilla oraz wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia charakterystycznymi elementami nowego sedana będą światła podkreślone chromowanym zdobieniem.
Wnętrze Corolli sedan ma być równie przestronne jak debiutujące wcześniej odmiany nadwoziowe. Przedłużony do 2700 mm rozstaw osi, podobnie jak w wersji kombi, zapewni także sporą ilość miejsca pasażerom na tylnej kanapie.
Wśród nowoczesnych rozwiązań, jakie znajdziemy w kabinie, pojawiły się np. bezprzewodowa ładowarka do smartfona, intuicyjny w obsłudze zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.
Toyota Corolla Sedan będzie dostępna w dwóch wersjach napędowych. Po raz pierwszy na europejskim rynku dostępna będzie czterodrzwiowa Corolla z napędem hybrydowym z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 122 KM. Wariant ten będzie zużywał średnio 3,4 l/100 km wg NEDC (4,3 l/100 km wg WLTP). Auto emituje średnio 77 g/km CO2, umożliwiając do 50% jazdy na samym silniku elektrycznym podczas codziennej jazdy.
Druga opcja to silnik benzynowy o pojemności 1,6 l, który generuje 132 KM maksymalnej mocy. Jednostka ta jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km wg NEDC (6,1 l/100 km wg WLTP).
Nowa Corolla sedan zapewniać ma wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki bardzo sztywnemu nadwoziu oraz licznym systemom bezpieczeństwa czynnego pakietu Toyota Safety Sense drugiej generacji. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. rozbudowaną wersję systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów, inteligentny aktywny tempomat (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB). Do pakietu dołącza także asystent pasa ruchu (LTA), aktywny przy włączonym tempomacie, który kontroluje tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi.
Dzięki plaformie TNGA i niżej położonemu środkowi ciężkości Toyota Corolla sedan ma być stabilna i zapewniać pewne prowadzenia, a przy tym wysoki komfort jazdy także podczas pokonywania nierówności.
Produkowana w Turcji Corolla sedan na europejskim rynku pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku.