Toyota Corolla najpopularniejsza bez zmian
Pierwszy kwartał bieżącego roku potwierdził olbrzymią popularność modeli z segmentu SUV-ów na wszystkich kontynentach. W skali globalnej aż trzy modele z tego segmentu znalazły się w czołowej dziesiątce, notując spore przyrosty sprzedaży. Najpopularniejszym modelem po pierwszych trzech miesiącach roku pozostaje zaś nieprzerwanie Toyota Corolla.
Czwarte miejsce Hondy CR-V, piąte Toyoty RAV 4 oraz dziewiąte Volkswagena Tiguana (awans z 22. lokaty). SUV-y cieszą się rosnącą popularnością nie tylko na Starym Kontynencie, ale również na pozostałych kontynentach. W skali globalnej stanowią obecnie już ponad 30% sprzedaży aut nowych, ale np. na rynku chińskim aż 75%.
Z czołowych modeli segmentu SUV Volkswagen Tiguan w pierwszym kwartale br. zwiększył sprzedaż aż o 44,7%, a Honda CR-V o 14,4%. Cały rynek w tym okresie zwiększył się o niemal 4%.
Liderem pozostaje Toyota Corolla, która jednak w pierwszych trzech miesiącach roku zmniejszyła swój wynik o 0,9%. Dodajmy, że Corolla pozycję najpopularniejszego modelu utrzymuje od 2004 r. Z drugiej na trzecią pozycję w globalnym rankingu spadał natomiat Volkswagen Golf, którego tegoroczny wynik pierwszego kwartału był niższy o 10,1%, co przy prawie 10-proc. wzroście Forda serii F pozwoliło amerykańskiemu modelowi awansować na drugą lokatę.
Warto zauważyć, że spadki zanotowało większość modeli osobowych ze ścisłej czołówki (Corolla, Golf, Focus, Polo), a z kolei wzrosty można zauważyć przy większych SUV-ach, pickupach (seria F, CR-V, RAV-4, Tiguan, Hilux). Jedynie Honda Civic wyłamała się z tej reguły. Dzięki ponad 30-proc. wzrostowi sprzedaży japoński kompakt awansował z szesnastej na piątą pozycję w globalnym rankingu sprzedaży aut nowych.