Toyota C-HR w Polsce - znamy ceny
W największych polskich miastach odbyły się pierwsze prezentacje najnowszego crossovera Toyoty. Model o nazwie C-HR fizycznie pojawi się w sprzedaży jesienią br., ale już teraz poznaliśmy cennik tego modelu, a dealerzy japońskiej marki zaczęli już przyjmować zamówienia na niego.
Toyota C-HR to przedstawiciel popularnego segmentu crossoverów i z jego wprowadzeniem na rynek władze japońskiej marki wiążą bardzo duże nadzieje. C-HR ma bardzo odważną stylistykę, pod tym względem nie różni się specjalnie od modelu koncepcyjnego, co powinno sprawić, że będzie on łatwo rozpoznawalny na ulicach. Trochę jak w przypadku Nissana Juke, który na pierwszy rzut oka mógłby się wydawać naturalnym rywalem dla nowej Toyoty, gdyby nie gabaryty zewnętrzne obu modeli. C-HR, co trochę ciekawe, jest tylko nieznacznie mniejszy od RAV4 i należy do największych crossoverów na rynku. Powstał na tej samej płycie podłogowej co nowy Prius (TNGA), mierzy 4360 mm długości, 1795 mm szerokości i 1555 mm wysokości (wersja hybrydowa), a rozstaw osi, który wynosi 2640 mm, jest tylko o 2 cm krótszy niż w RAV4.
Choć nazwę C-HR można rozwinąć jako Compact Hybrid Revolution i naturalnie będzie oferowany z napędem hybrydowym, to jednak nie zabraknie również wariantu napędzanego konwencjonalnym silnikiem.
Podstawowa wersja silnikowa będzie miała pod maską jednostkę benzynową o pojemności 1,2 litra wspomagana turbosprężarką, która będzie rozwijać 116 KM mocy i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zgodnie z obietnicami Japończyków odmiana ta ma zużywać średnio 5,7 l/100 km. Do wyboru będzie 6-biegowa skrzynia manualna bądź automatyczna Multidrive S, wersję tę będzie można zamówić również z napędem na 4 koła.
Większy udział w sprzedaży osiągnąć ma jednak odmiana hybrydowa. Układ hybrydowy, pochodzący również od Priusa, oferować będzie nieco więcej mocy (122 KM), średnio będzie spalać 3,7 l/100 km. W skład układu wchodzi bezstopniowa przekładnia e-CVT.
Standardem w ofercie będzie pakiet Toyota Safety Sense, który zapewnić ma podróżującym wysoki poziom bezpieczeństwa. W skład tego pakietu wchodzą m.in. system wczesnego reagowania w razie ryzyka kolizji (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist), automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).
W standardzie otrzymujemy również centralny zamek, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i lusterka z podgrzewaniem, a także system audio oraz manualną klimatyzację.
Za dopłatą będzie można dostać natomiast automatyczną klimatyzację, system multimedialny z 9-calowym ekranem dotykowym, skórzaną tapicerkę, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, tylny spojler dachowy, światła w technologii LED.
W cennikach znajdziemy cztery wersje wyposażeniowe Toyoty C-HR: Active, Premium, Dynamic i Prestige. W początkowym okresie sprzedaży w ofercie pojawi się limitowana edycja Prime wersji Dynamic i Prestige, w której pojawią się dodatkowe pakiety wyposażeniowe.
Podstawowa wersja silnikowa C-HR będzie kosztować od 79 900 zł (Active), natomiast odmiana hybrydowa została wyceniona na kwotę 104 900 zł (Premium).