Toyota C-HR strzałem w dziesiątkę
Debiutująca na początku tego roku na europejskim rynku Toyota C-HR dość późno dołączyła do segmentu kompaktowych SUV-ów i crossoverów. Wydawało się, że w tak zatłoczonym segmencie rynkowym będzie miała mocno utrudnione zadanie, a tymczasem jej sprzedaż z miesiąca na miesiąc rośnie w dynamicznym tempie.
Hybrydy stanowią obecnie 40% całkowitej sprzedaży europejskiego oddziału Toyoty, a w samej Europie Zachodniej aż 50%. Do tego wyniku przyczynił się w dużej mierze sukces nowego modelu Toyota C-HR, który zadebiutował w salonach na początku bieżącego roku. Hybrydową wersję Toyoty C-HR wybiera 80% nabywców tego modelu i jest to obecnie najpopularniejszy samochód hybrydowy w Europie. Łącznie Europejczycy nabyli już prawie 69 tys. egzemplarzy tego modelu, z czego 52,3 tys. stanowiła odmiana hybrydowa.
Równie dużą popularnością model ten cieszy się na swoim rodzimym rynku. W Japonii Toyota C-HR uzyskała w pierwszym półroczu br. najwyższą sprzedaż w segmencie SUV. Jak podaje Japan Automobile Manufacturers Association, z salonów marki wyjechały 79 303 egzemplarze tego modelu. Najwyższą miesięczną sprzedaż nowy crossover Toyoty uzyskał w kwietniu – 13 168 egzemplarzy zapewniło mu w czwartym miesiącu roku pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych samochodów w kraju. Toyota C-HR zadebiutowała w Japonii w grudniu 2016 r. Samochód spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem krytyków i klientów, wyróżniając się ciekawym stylem i przyjemnością z jazdy.
Auto zbudowane jest na nowej platformie Toyota New Global Architecture (TNGA), która umożliwiła stworzenie pojazdu o bardzo nisko położonym środku ciężkości, stabilnej konstrukcji i sztywnym nadwoziu. Napęd hybrydowy z nowego Priusa zapewnia autu zużycie paliwa na poziomie 30,2 km/l (3,3 l/100 km) według japońskich standardów JC08.
Toyota jest obecnie liderem w globalnej sprzedaży. Jak podaje Forbes, od stycznia do maja 2017 r., japoński koncern dostarczył klientom na całym świecie 4 375 682 auta, najwięcej ze wszystkich producentów. Jednak zajmujący drugą lokatę alians Renault-Nissan ma nieznacznie tylko gorszy rezultat (4 370 093).