Toyota Auris Touring Sports - rodzina w komplecie
Po sześciu latach kompaktowe kombi powraca do oferty Toyoty. Auris Touring Sports będzie nie tylko praktyczny. Designerzy dołożyli starań, by cieszył oko i stanowił ciekawą alternatywę dla Aurisa w wersji hatchback.
Uzupełnienie gamy na pewno wyjdzie Toyocie na dobre. Kompaktowe kombi to naprawdę chodliwy towar, który ma 25% udział w sprzedaży segmentu C i jest wybierany przez rodziny, osoby prowadzące aktywny tryb życia, czy firmy. W wielu przypadkach o zakupie kombi nie decyduje potrzeba chwili – auto z większym bagażnikiem często jest zamawiane „na wszelki wypadek”.
Kiedy zajdzie potrzeba przewiezienia naprawdę dużego ładunku, Toyota Auris Touring Sports nie rozczaruje. Masywny tył karoserii kryje 530-litrowy bagażnik, który po złożeniu kanapy rośnie do 1680 l. To jedne z lepszych wyników w segmencie. Wyższość japońskiego kombi będą musiały uznać m.in. Ford Focus kombi (490 l), Opel Astra Sports Tourer (500 l), Renault Megane Grandtour (528 l) oraz Kia cee'd SW i Hyundai i30 Wagon (528 l). W pierwszych dniach marca przekonamy się, czy Auris Touring Sports będzie w stanie stawić czoła nowemu Golfowi Variant – oba modele zadebiutują podczas salonu samochodowego w Genewie.
Pod jednym względem Toyota Auris Touring Sports pozostanie poza zasięgiem konkurencji – będzie pierwszym kompaktowym kombi z opcjonalnym napędem hybrydowym. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż obecność elementów technologii Hybrid Synergy Drive w żaden sposób nie wpłynie na pojemność przestrzeni bagażowej czy jej funkcjonalność. Poza flagową wersją Auris Hybrid Touring Sports oferowane także benzynowe warianty 1.33 VVT-i (99 KM) oraz 1.6 Valvematic (132 KM), jak również wysokoprężne 1.4 D-4D (90 KM) oraz 2.0 D-4D (124 KM).
Nadwozie Aurisa Touring Sports ma 4,56 metra długości, co oznacza, że zostało wydłużone o 285 mm względem hatchbacka. Dodatkowe milimetry blachy spożytkowano wyłącznie na przedłużenie przestrzeni bagażowej. W trosce o komfort korzystania z niej, wydatnie obniżono próg załadunku. Korzystny wpływ na funkcjonalność bagażnika będą miały uchwyty do mocowania bagażu, podwójna podłoga, gniazdo 12V oraz system Easy Flat, który złoży tylne fotele po jednym pociągnięciu dźwigni.
Relingi zwiększyły całkowitą wysokość karoserii. Rozstaw osi pozostał niezmieniony (2,6 m), podobnie jak przednia część nadwozia z charakterystycznymi, diodowymi reflektorami, dużym wlotem powietrza do chłodnicy oraz sporych rozmiarów logotypem Toyoty. Analogiczne z hatchbackiem będą opcje wyposażeniowe. Wśród nich nie zabraknie bezstopniowej skrzyni Multitronic S oraz ogromnego, panoramicznego dachu o długości 1,55 m.
Sprzedaż kompaktowego kombi Toyoty rozpocznie się na początku lata.