Toyota Auris nr 3 z dwoma układami hybrydowymi
W Genewie na stoisku Toyoty najważniejszą nowością jest trzecia generacja kompaktowego Aurisa zbudowanego na platformie TNGA. Po raz pierwszy w ofercie modelu znajdziemy jednak więcej wariantów hybrydowych niż pozostałych wersji silnikowych.
Taki wybór japońskiej marki jest efektem jej zaangażowania w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej. Toyota Auris będzie dostępna tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM. Do znanego już napędu hybrydowego z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM dołączy teraz nowy układ hybrydowy z dwulitrowym silnikiem rozwijającym moc 180 KM. Auris tym samym zapoczątkował nowy trend, który będzie teraz sukcesywnie wprowadzany w pozostałych hybrydach Toyoty.
Słabsza wersja hybrydowa z dwoma silnikami elektrycznymi i systemem odzyskiwania energii z hamowania obniża zużycie paliwa i koszty użytkowania bez potrzeby ładowania baterii hybrydowej z gniazdka. Nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy, co przekłada się na oszczędność i niską emisję spalin. Z kolei nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o mocy 180 KM ma jeszcze lepiej wykorzystywać atuty technologii TNGA.
Toyota New Global Architecture to nowoczesna platforma, na której już niedługo będą powstawały wszystkie samochody i napędy Toyoty. Nowa platforma zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, zawieszeniu wielowahaczowemu oraz bardziej stabilnemu nadwoziu, usztywnionemu dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i wzmocnieniom strukturalnym.
Wszystkie modele oparte na architekturze TNGA charakteryzują się wyższym poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego. Samochód wyposażono ponadto w zaawansowane systemy w pakiecie Toyota Safety Sense.
Trzecia generacja Toyoty Auris jest o 25 mm niższa i o 40 mm dłuższa niż poprzednia generacja, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Niżej i to aż o 47 mm poprowadzona linia maski przekłada się na bardziej opływowy kształt, większe bezpieczeństwo, także pieszego w razie wjechania w niego auta, a ponadto sprawia, że design nadwozia jest bardziej dynamiczny.
Przednia część nadwozia to interpretacja tzw. stylu Keen Look, który obejmuje wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworząc miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm. Nachylenie tylnej szyby jest o 14 st. większe. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.