Toyota 86 TRD Griffon Concept zadebiutuje na Goodood Festival of Speed
Bardzo często narzekamy na moc Toyoty GT86. Prawda jest jednak taka, że to nie moc jest najważniejsza (choć niektórzy uważają inaczej), ale odpowiedni stosunek tej mocy do masy. A im niższa masa, tym więcej zabawy na torze. Toyota 86 TRD Griffon Concept to idealny przykład takiego podejścia - niewielka moc, niska waga i rewelacyjne prowadzenie.
Po kilku zapowiedziach Toyota postanowiła pokaząć ostateczną wersję modelu, który zadebiutuje na imprezie Goodwood Festival of Speed w dniach 11-14 lipca. Japoński producent postanowił oddać auto w ręce TRD (Toyota Racing Development), czyli swojego nadwornego tunera, który jak zwykle pozostawił jednostkę napędową nietkniętą.
Znów brak wzrostu mocy? I co z tego?! Zamiast podnoszenia mocy TRD postanowiło odchudzić auto o niespełna 227 kilogramów! Teraz Toyota 86 TRD Griffon Concept waży zaledwie 1048 kilogramów. Oczywiście takie odchudzanie nie było ani tanie, ani proste.
Zastosowano wiele elementów z włókna węglowego: maska, dach, drzwi, pokrywa bagażnika i tylne skrzydło, natomiast zderzaki, listwy progowe, dyfuzor oraz przedni splitter wykonano ze wzmocnionego carbonem plastiku. Nawet okna wykonano z poliwęglanu, a nie ze zwykłego szkła.
Jeśli chodzi o aspekty techniczne, TRD zastosowało nowy mechaniczny system LSD, nowe regulowane zawieszenie, zmodyfikowaną skrzynię biegów oraz specjalne felgi w rozmiarze 18-cali z oponami Yokohama Advan. Swoją drogą ciekawe, jakimi osiągami charakteryzuje się Toyota 86 TRD Griffon Concept - miejmy nadzieję, że wkrótce je poznamy i porównamy ze zwykła wersją modelu.