Toyota 86 14R60 - ciekawy debiut w Japonii
Prawdę mówiąc już straciliśmy nadzieję na mocniejszą wersję Toyoty GT 86 (Subaru BRZ), ale z drugiej strony, jeśli ktoś chce więcej mocy, kupuje bazową wersję i robi w niej co chce - to idealny model wyjściowy do przeróbek.
Na rynku w Japonii mamy zdecydowanie większy wybór jeśli chodzi o różne wersje tego modelu. Kolejną odsłoną jest specjalna edycja o nazwie Toyota 86 14R60. Zacznijmy od stylistyki. Otóż auto dostało wiele dodatków do nadwozia, takich jak zmodyfikowane zderzaki, nowe listwy progowe, nakładki na nadkola, carbonowy dach oraz dyfuzor.
Nie można również zapomnieć o bardzo dużym skrzydle z tyłu oraz 18-calowych felgach magnezowych. Wiele zmian zajdziemy także we wnętrzu, gdzie znajdziemy sportowe fotele, wstawki z włókna węglowego, wiele elementów obszytych Alcantarą, kilka plakietek z logo TRD, zaś na deser dostajemy kontrastujące, pomarańczowe przeszycia.
Pod maską... żadnych zmian. To już tradycja. Co prawda zastosowano zmodyfikowany układ dolotowy, nowy sportowy filtr powietrza oraz chłodnicę oleju, ale moc i moment obrotowy pozostał bez zmian - 200 KM oraz 205 Nm. Na szczęście na pocieszenie dostaniemy ulepszoną 6-biegową manualną skrzynię biegów z nowym sprzęgłem, kołem zamachowym oraz skróconym skokiem lewarka. Produkcja Toyoty 86 14R60 jest ograniczona do 100 sztuk w cenie (w przeliczeniu) około 46 tysięcy euro.