Topowe Volkswageny z nowym logo
Po zaprezentowanym przed miesiącem nowym logotypie marki Volkswagen przyszła teraz pora na nowe logo najmocniejszych w stawce niemieckiej marki modeli z literką R w nazwie. Po raz pierwszy nowe logo pojawi się na Volkswagenie Atlas Cross Sport R-Line.
Zaprojektowane w Volkswagen Design Center przez zespół pod kierunkiem Klausa Bischoffa nowe logo niemieckiej marki ma być „bardziej nowoczesne, wyraźne i elegancke” niż dotychczasowe, które znamy m.in. z Golfa R czy też innych wcześniej oferowanych modeli takich jak Passat R36, Scirocco R oraz Touareg R50.
Jak możemy przeczytać w krótkiej informacji prasowej, „Nowe logo firmy charakteryzuje się nieskazitelną szerokością linii i wyraźnie poziomym układem z dynamicznymi zakrętami. Ponadto wyraźna linia przekątna stanowi wyraźny kontrast, podkreślając w ten sposób ogólną progresywność marki. Wydłużony R tworzy szersze, mocniejsze wrażenie i określa zaangażowanie Volkswagena w osiągi i ekskluzywność.”
Zgodnie natomiast z zapowiedzią Josta Capito, szefa działu Volkswagen R, zmiana logotypu będzie szła w parze z nowym wizerunkiem najmocniejszych modeli Volkswagena. Co to dokładnie oznacza? Przekonamy się już 11 października, kiedy to będzie miała miejsce oficjalna prezentacja Volkswagena Atlasa Coupe Sport R-Line, który to będzie pierwszym modelem z nowym logotypem.
Obecnie w swojej ofercie Volkswagen ma dwa modele z rodziny R – Golfa, w tym również wersję kombi (Variant), a także T-Roca. Według różnych niepotwierdzonych informacji być może do oferty dołączą jeszcze Arteon R oraz Touareg R.