To już niemal pewne. Będzie elektryczne BMW seria 3
W kończącym się tygodniu BMW pochwaliło się zdjęciami zamaskowanego egzemplarza nowej generacji serii 3 podczas testów na torze Nürburgring. Okazuje się, że w fazie testów znajduje się również wariant z napędem w pełni elektrycznym. Władze bawarskiej marki nabrały na razie wody w usta w kwestii tej odmiany silnikowej, ale coraz więcej znaków na niebie i ziemi każe sądzić, że taka wersja pojawi się niebawem w sprzedaży.
Choć na pierwszy rzut oka elektryczna odmiana BMW serii 3 nie różni się od wersji z klasycznym napędem (swoje zrobiły też maskowania), to jednak przyjrzawszy się bliżej zdjęciom zamaskowanych egzemplarzy można znaleźć pewne elementy, które zdradzają, że mamy do czynienia z autem napędzanym energią elektryczną. Przede wszystkim na przednich drzwiach pojawiła się etykieta „Electric Test Vehicle”, która jest obowiązkowa w przypadku testów aut z takim napędem. Nieco inaczej wygląda również typowy dla modeli BMW grill, czyli charakterystyczne "nerki", które w wersji elektrycznej mają przymknięte otwory. Mylące mogą być natomiast dwie końcówki układu wydechowego, jednak niewykluczone, że jest to również element kamuflażu, który łatwo może zostać usunięty.
Niestety, wciąż w większości kwestii dotyczących elektrycznej "trójki" poruszamy się po omacku. Wiadomo, że spora część podzespołów będzie identyczna jak w wariantach ze spalinowymi silnikami. Auto powstanie na platformie modułowej CLAR, która zadebiutowała w 2015 r. w nowej generacji serii 7. Raczej na pewno identyczne będą też rozmiary nadwozia, co oznacza, że będzie ono o 6 cm dłuższe od dotychczasowej generacji modelu. Większy będzie też rozstaw osi. Nowa generacja modelu ma być też lżejsza oraz mieć niższy środek ciężkości, choć w przypadku odmiany elektrycznej proporcje te mogą być nieco inne.
Jeśli zaś chodzi o techniczne parametry BMW serii 3 EV, to wiemy tu jeszcze mniej. Skoro model ten ma rywalizować z Teslą Model 3, to jego zasięg powinien oscylować w granicach co najmniej 400-480 km z naładowanymi do pełna bateriami.
Siódma generacja BMW serii 3 zadebiutuje podczas jesiennej wystawy w Paryżu. Na elektryczny wariant przyjdzie nam zapewne poczekać nieco dłużej. Podobnie jak z odmianą M3, która pojawi się na rynku najwcześniej w 2019 r.
Elektryczna BMW seria 3 jest elementem większej strategii BMW, jeśli chodzi o elektryfikację napędów. Niemcy do połowy przyszłej dekady chcą mieć w swojej ofercie dwanaście modeli z napędem elektrycznym. Poza "trójką" plany obejmują także m.in. elektrycznego crossovera, modeli i4, czyli czterodrzwiowe coupe, a także elektryczną odmianę X3.