To będzie najmocniejsza Panamera
Mamy kolejny dowód na to, że ekologiczny samochód nie musi być nudnym jak flaki z olejem i przede wszystkim powolnym autem. Porsche Panamera w najnowszej odmianie Turbo S E-Hybrid będzie najmocniejszym wariantem tego modelu niemieckiej marki.
Zaprezentowany po raz pierwszy na wystawie w Genewie model będzie jednocześnie pierwszym flagowym wariantem jakiegokolwiek modelu Porsche z hybrydowym napędem typu plug-in.
Pod maską hybrydowej odmiany Panamery Turbo znajdziemy 550-konną, 4-litrową jednostkę V8 (w Panamerze 4 E-Hybrid znajduje się silnik V6), którą wspomaga silnik elektryczny o mocy 136 KM. Cały układ hybrydowy, który wywodzi się ze sportowego 918 Spyder, rozwija moc 680 KM, jednak ważniejszym parametrem może okazać się 850 Nm momentu obrotowego, które osiągane są chwilę po starcie. Efektem jest zaledwie 3,4 s potrzebne do osiągnięcia prędkości 100 km/h oraz maksymalna prędkość wynosząca 310 km/h. Według normy NEDC średnie spalanie najmocniejszej Panamery wyniesie 2,9 l/100 km, a w trybie elektrycznym auto to pokona dystans do 50 km.
Zamontowane w module hybrydowym sprzęgło rozłączne jest sterowane elektromechanicznie za pośrednictwem elektrycznego siłownika sprzęgła (ECA), tak samo jak w przypadku modelu Panamera 4 E-Hybrid. Podobnie jak we wszystkich pozostałych modelach Panamera drugiej generacji, za przeniesienie napędu odpowiada dwusprzęgłowa o 8 przełożeniach. Standardowo model wyposażony jest w adaptacyjny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Panamera Turbo S E-Hybrid jest dodatkowo standardowo oferowane z zawieszeniem pneumatycznym.
Do zasilania silnika elektrycznego służy chłodzony wodą akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh. Ładowanie zamontowanej prądem z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 6 godzin. Przy korzystaniu z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW zamiast standardowej 3,6 kW czas ten zostaje skrócony do 2,4 godziny.
Hybrydowa Panamera Turbo S E-Hybrid pojawi się na rynku w lipcu br. Poza standardową odmianą będzie dostępna także wersja Executive z wydłużonym o 150 mm rozstawem osi.