To będzie kolejne BMW M. Pod maską 600 KM
Rodzina BMW serii 8 powiększy się o kolejnego członka. Do oferty dołączy bowiem nowe BMW M8 Gran Coupe, w tym także w mocniejszej wersji Competition. Oficjalna premiera już w listopadzie na wystawie samochodowej w Los Angeles, a do sprzedaży to czterodrzwiowe coupe z potężnym silnikiem trafi wiosną przyszłego roku.
BMW M8 Gran Coupe napędzane jest wysokoobrotowym silnikiem V8 z technologią doładowania M TwinPower Turbo o mocy 600 KM (625 KM w wersji Competitione), który współpracuje z ośmiostopniową przekładnią Steptronic. Sportowe doznania uzupełnia dodatkowo sportowy układ wydechowy. Wszystkie elementy układu napędowego pieczołowicie przetestowano podczas intensywnych prób na torze testowym BMW Group – Nürburgring Nordschleife oraz innych torach wyścigowych. Nowe BMW M8 Gran Coupe rozpędza się od do 100 km/h w 3,3 s, a BMW M8 Competition Gran Coupe jest w stanie osiągnąć prędkość trzycyfrową o 0,1 s szybciej.
Napęd w nowej wersji BMW M8 trafia na cztery koła systemu M xDrive z wykorzystaniem sterowanego centralnie aktywnego mechanizmu różnicowego M osi tylnej. W standardowych warunkach system M xDrive przenosi napęd z przewagą na tylną oś. Kierowca może wybrać w menu ustawień sportowy tryb jazdy, w którym przeniesienie napędu na tył jest jeszcze większe. Wyłączenie układu DSC aktywuje tryb jazdy 2WD z napędem wyłącznie na tylną oś.
Na wyposażeniu standardowym znajdziemy ponadto sterowane elektronicznie amortyzatory oraz elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic, a układ hamulcowy pozwala na wybór jednego z dwóch ustawień charakterystyki pedału hamulca. W odmianie Competition oprócz ustawień Road i Sport dostępny jest także tryb jazdy torowej Track.
BMW M8 Gran Coupe, z rozstawem osi dłuższym o 200 mm od wersji dwudrzwiwoej, będzie wyróżniał się na drodze wydłużoną sylwetką, muskularnymi nadkolami oraz całkowicie inną stylistyką tylnej części nadwozia. Dostępna w pierwszej fazie sprzedaży limitowana wersja First Edition (dostępna będzie tylko w 400 egzemplarzach) wyróżniać się będzie dodatkowo m.in. lakierem metalizowanym w kolorze zielonego diamentu Aurora BMW Individual z detalami w kolorze złotego brązu.
Większy rozstaw osi to większa przestronność w tylnej części kabiny. Tylna kanapa ma również trzecie miejsce na krótkie trasy. Przycisk M na konsoli środkowej umożliwia indywidualne dostosowanie konfiguracji systemów asystujących kierowcy oraz ekranu zestawu wskaźników i wyświetlacza Head-Up.
Ponadto w kabinie nie brak opracowanych specjalnie dla modeli M foteli sportowych, systemu asystującego kierowcy i asystenta parkowania. Wyposażenie standardowe oferuje także najnowsze rozwiązania z dziedziny obsługi i komunikacji sieciowej, w tym BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym.