Tendencja mocno zwyżkowa - sprzedaż KTM rośnie
Austriacki KTM z niszowego producenta terenowych jednośladów powoli przekształca się w jedną z wiodących firm. Korzystny rozwój wydarzeń jest następstwem powiększenia gamy modelowej, otwarcia się na nowe rynki oraz pozyskania poważnego partnera.
Od 2007 roku liczbę udziałów w firmie KTM systematycznie zwiększa indyjski Bajaj, który wiąże z austriacką marką spore nadzieje. Specjalnie na indyjski rynek przygotowano model 200 Duke, który jako maszyna klasy Premium jest oferowany przez wybrane salony.
Różnicowanie oferty będzie trwało nadal. Najprawdopodobniej w przyszłym roku trafi na rynek 350 Duke – w jego przypadku mówi się głównie o Indiach, ale niewykluczone, że sprzęt trafi też m.in. do USA.
Austriackie przedsiębiorstwo otwarcie przyznaje, że zamierza skupić się na rozwijających się rynkach. KTM przewiduje, że dla Europy oraz USA bieżący rok upłynie pod znakiem stagnacji. Póki co firma nie może jednak narzekać. W porównaniu z 2010 r. udział KTM w europejskim rynku wzrósł z 4,9% do 6,3%.
Ubiegły rok KTM zamknęło liczbą 81200 sprzedanych motocykli. To niemal 15 tysięcy więcej niż w 2010 roku. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli zarządu firmy, sprzedaż wyraźnie wzrośnie również w bieżącym roku. Plany ekspansji na indyjskim rynku zakładają dostarczenie klientom ok. 20 tysięcy motocykli.
Równie duże wrażenie robią zyski – w 2011 roku KTM zarobiło aż 30% więcej niż w poprzednim roku! Jednym z przebojów okazał się 125 Duke. Duże zainteresowanie klientów budziły również wyczynowe enduro.