Ten model będzie prawdziwą gratką dla największych fanów Porsche
Zgodnie z zapowiedziami przy okazji ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu Porsche wprowadzi do produkcji limitowaną serię modelu Porsche 911 Speedster, która powstała dla uczczenia 70. rocznicy powstania niemieckiej marki.
Wprawdzie nie wszystkie elementy z koncepcyjnego modelu znajdziemy także w wersji produkcyjnej (np. w miejsce lusterek Talbot pojawiły się elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, nie ma także korku paliwa na przedniej masce), to jednak miłośnicy niemieckiej marki powinni być usatysfakcjonowani. Od standardowych odmian Porsche 911 wersja Speedster odróżnia się m.in. tylną częścią nadwozia, w której dostrzeżemy zapożyczony z wersji 911 GT3 Touring przedłużony, aerodynamiczny spojler i tylny fartuch.
W celu maksymalnego ograniczenia masy zastosowano w wielu miejscach nadwozia włókna węglowe. Maska silnika m.in. dzięki temu waży o 2 kg mniej niż w 911 GT3. Niezwykle lekki jest także tekstylny dach oraz mechanizm jego zamykania i otwierania, który jest tylko częściowo zautomatyzowany.
We wnętrzu Speedstera znajdziemy wiele odwołań do przeszłości. Słynnego przodka 356 Speedster mają przypominać m.in. czarne tarcze zegarów z białymi wskazówkami i zielonymi cyframi.
Dla jeszcze większej indywidualizacji zakupionego modelu można skorzystać z pakietu Heritage Design, który oferuje liczne rozwiązania nawiązujące do modeli Porsche z lat 50. i 60. minionego stulecia.
Sercem nowego Speedstera jest sześciocylindrowy silnik wolnossący pochodzący z Porsche 911 GT3. 4-litrowa jednostka generuje moc 510 KM, dostępną przy 8400 obr/min, choć sam silnik będzie w stanie „rozkręcać się” nawet do 9000 obr/min. Z kolei maksymalny moment obrotowy 470 Nm osiągany jest przy 6250 obr/min. Takie parametry sprawiają, że 911 Speedster może rozpędzić się ze startu do 100 km/h w 4 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 310 km/h.
W porównaniu z 911 GT3, silnik w Speedsterze jest wyposażony w dwa filtry cząstek stałych (GPF) i spełnia normę emisji spalin Euro 6d Temp EVAP-ISC (EU6 DG). Większa o 10 KM moc jest wynikiem przeprowadzonych ulepszeń, obejmujących m.in. wysokociśnieniowe wtryskiwacze paliwa, a także układ dolotowy z indywidualnymi zaworami dławiącymi, które umożliwiają bardziej spontaniczną reakcję na polecenia przepustnicy.
Za przeniesienie napędu na koła tylnej osi odpowiada manualna sześciobiegowa skrzynia biegów o sportowej charakterystyce. Za odpowiednie właściwości jezdne mają zadbać natomiast systemy Porsche Torque Vectoring (PTV), Porsche Stability Management (PSM) oraz obniżone o 25 mm nadwozie. Standardowe wyposażenie obejmuje hamulce PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) z wewnętrznie wentylowanymi i perforowanymi ceramicznymi tarczami hamulcowymi.
Porsche 911 Speedster będzie produkowany w fabryce Porsche w Zuffenhausen. Powstanie jednak tylko 1948 egzemplarzy tego modelu, co jest nawiązaniem do roku rozpoczęcia produkcji modelu Porsche 356 „Numer 1”. Ceny na rynku niemieckim za Speedstera zaczynają się od 269 274 euro, a za wspomniany wyżej pakiet Heritage Design trzeba będzie dopłacić 21 634 euro.