Tego BMW nie kupisz w Polsce
Zaprojektowany w Niemczech, jednak z myślą głównie o chińskim rynku, gdzie kompaktowe sedany segmentu premium sprzedają się niczym crossovery w Europie. Nowe BMW serii 1 Sedan będzie wyposażone jednak w większość znanych europejskim klientem rozwiązań technicznych oraz jednostek napędowych.
Stylistyka najmniejszego w gamie BMW sedana jest klasyczna i typowa dla modeli tej niemieckiej marki. Mamy więc cofniętą nieco do tyłu kabinę pasażerską, długą maskę silnika, krótkie zwisy oraz długi rozstaw osi wynoszący 2670 mm. Całe nadwozie mierzy 4456 mm długości, 1803 mm szerokości i 1446 mm wysokości. Nie brak naturalnie typowych dla bawarskiej marki atrapy chłodnicy, dużych wlotów powietrza czy reflektorów wykorzystujących technologię LED.
Wnętrze, całkiem przestronne jak na klasę kompaktów, również oferuje szereg typowych cech. Kokpit jest zorientowany na kierowcę, a do zarządzania większością funkcji pokładowych można korzystać z systemu iDrive. Segment premium podkreślony jest wysokiej klasy materiałami oraz wykończeniem. Pewną cechą wyróżniającą ten wariant "jedynki" są tylne siedzenia, które zostały zoptymalizowane pod kątem ilości miejsca na nogi oraz nad głową oraz oferowanego przez nie komfortu, mającego się uwidaczniać zwłaszcza podczas długich podróży.
Oferta silnikowa obejmować będzie trzy wersje silnikowe z najnowszej rodziny jednostek napędowych BMW TwinPower Turbo. Bazowa odmiana (118i) będzie napędzana przez trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 136 KM. Maksymalny moment obrotowy, osiągany przy 1250 obr/min, wynosi 220 Nm. Ta wersja BMW serii 1 Sedan prędkość 100 km/h jest w stanie osiągnąć w 9,4 s, spalając średnio 5,5 l/100 km.
Większą popularnością wśród Chińczyków powinny się jednak cieszyć warianty napędzane dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Słabsza odmiana (120i) rozwija moc 192 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm (1250 obr/min), z kolei mocniejszy wariant (125i) generuje 231 KM i 350 Nm (1250 obr/min). Obie wersje w standardzie oferowane są z 8-stopniową przekładnią Steptronic. Do 100 km/h przyspieszają odpowiednio w 7,5 i 6,8 s, a średnie zużycie wynosi 6,2 i 6,4 l/100 km.
BMW serii 1 przeznaczone na chiński rynek otrzymał zawieszenie dostosowane do wymagań tamtejszych klientów. Kierowca będzie mógł zmienić ustawienia podstawowych elementów, wybierając jeden z trzech trybów jazdy - Comfort, Sport i Eco Pro. W bazowej wersji dostępne są 16- oraz 17-calowe felgi, zaś w obu mocniejszych 18-calowe. Poza bazową odmianą wyposażeniową Chińczycy będą mieli do wyboru również wersje Sport Line oraz Luxury Line, które nieznacznie zmieniają charakter modelu.