Tata ZEST oraz BOLT - kolejne nowości z Indii
Rynek indyjski jest dość specyficzny. Tam mało kto przykłada uwagę do stylistyki czy też komfortu - auto ma być niedrogie, w miarę wygodne i niezawodne. Ma przede wszystkim jeździć z punktu A do punktu B. Dlatego też modele ZEST i BOLT marki Tata można śmiało nazwać narzędziami do pracy.
Stylistyka jest przyjemna i nie przeszkadza, ale jak na nasz europejski gust, finezji tu nie uświadczymy. I to jest główna różnica pomiędzy Europą a rynkiem azjatyckim z Indiami na czele - ma być praktycznie, nie ślicznie. Marka Tata postawiła na funkcjonalność i taka strategia od lat się opłaca. A czym charakteryzują się modele ZEST i BOLT?
Oprócz różnic nadwoziowych skupionych w tylnej części, oba auta prezentują bardzo kompaktową linię i niewielkie wymiary. Dlatego też jednostki napędowe mogą być bardzo oszczędne. Nowością ma być 4-cylindrowy silnik Revotron o pojemności 1,2-litra i mocy 85 KM przy 5000 obr./min z momentem obrotowym 140 Nm w zakresie 1750-3000 obr./min.
Do wyboru będzie również silnik wysokoprężny Quadrajet o pojemności 1,3-litra, który zapożyczono od Fiata. Silnik generuje w tym przypadku 90 KM przy 4000 obr./min oraz 200 Nm. Napęd w obu przypadkach będzie trafiał na przednie koła za pośrednictwem zautomatyzowanej skrzyni 5-biegowej. Czy takie auta miałyby szansę na naszym rynku?