Tata Nano z silnikiem Diesla - już wkrótce debiut
Na targach Auto Expo w Indiach, które wystartują już w przyszłym miesiącu poznamy kilka nowych wariantów kultowego modelu Tata Nano. W ofercie pojawi się nowa jednostka wysokoprężna oraz, co chyba najciekawsze, nowe warianty nadwozia.
Zacznijmy od jednostki napędowej. Przy okazji warto przypomnieć, że najtańsze auto świata obecnie oferowane jest z silnikiem benzynowym o pojemności 624 cm3 i mocy 38 KM lub silnikiem z systemem bi-fuel o tej samej pojemności i mocy 33 KM, który może być zasilany gazem CNG. Już na początku tego roku w ofercie pojawi się kolejny, trzeci wariant silnikowy.
Tata Nano będzie napędzana przez nowy 2-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 800 cm3 generujący moc 45 KM. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa wyniesie 2,5-2,8 l/100km. Zapewne auto z tym silnikiem będzie najdroższe w ofercie, choć konkretne dane na ten temat nie zostały jeszcze ujawnione.
Równie ciekawie prezentuje się perspektywa rozszerzenia gamy producenta o nowe warianty nadwoziowe. Tata Motors planuje zaprezentować model z nadwoziem hatchback oraz sedan jako część projektu "Falcon". Oba auta będą bazowały na tej samej platformie podłogowej X1. Hatchback projektowany był przez europejskie studio Tata i trafi do sprzedaży pod koniec roku. Pod maską pojawi się wysokoprężny silnik Fiata - 1,3-litra MultiJet oraz nowa turbodoładowana jednostka benzynowa 1,2.
Jeśli chodzi o wersję sedan, ma ona mieć niecałe 4 metry długości i wejdzie do produkcji mniej więcej w połowie roku zastępując model Manza. Pod maską pojawią się te same silniki co w wersji hatchback, choć jednostka benzynowa będzie generowała ponad 100 KM. Oficjalne prezentacje zaplanowane są na wspomniane tarki Auto Expo w Indiach.