Tata Nano po modernizacji - 3 KM więcej!
Mimo tego, że sprzedaż Taty Nano nie osiągnęła zakładanych planów, indyjski producent postanowił wprowadzić na rynek zmodernizowaną wersję auta. Być może to właśnie próba wskrzeszenia podupadającego marzenia producenta z Indii. Czym więc zaskoczy nowy Tata Nano?
Samochód przeszedł szereg modyfikacji mechanicznych, z zewnątrz jednak zmian praktycznie nie widać. Najwięcej uwagi poświęcono silnikowi i układowi jezdnemu. Obecnie niewielka jednostka napędowa o pojemności 624 cm sześciennych osiąga moc 38 KM i wytwarza 51 Nm momentu obrotowego.
Przypomnijmy, że przed modyfikacjami silnik Taty Nano generował moc 35 KM i 47 Nm momentu obrotowego. Nie jest to więc rewolucja, ale w tak niewielkim pojeździe każdy koń mechaniczny robi sporą różnicę. Zdaniem producenta, największą zaletą poprawionej jednostki napędowej jest zużycie paliwa, które wynosi obecnie 3,9 l benzyny na 100 km.
Poprawiona Tata Nano doczekała się również zmian w przednim zawieszeniu, które zyskało teraz stabilizator. Oprócz tego poprawiono układ kierowniczy, dzięki któremu promień zawracania wynosi tylko 4 m. Na plus można również zaliczyć zastosowanie lepszego wygłuszenia kabiny pasażerskiej.
Niestety mimo szczerych chęci producenta, wszelkie modyfikacje wydają się łabędzim śpiewem. Silnik mocniejszy o 3 KM czy wygłuszenie wnętrza nie sprawią, że w salonach pojawią się tłumy chętnych do zakupu. Z drugiej strony nie jest tak źle, gdyż ten kosztujący po przeliczeniu na naszą walutę 8 tysięcy złotych samochód znajduje co miesiąc w Indiach 10 tysięcy nowych nabywców.