Tata Nano GenX z nową skrzynią i dodatkami
Od czasu do czasu warto zajrzeć na egzotyczne dla Polaków rynki na całym świecie sprawdzając, czy mamy czego zazdrościć. W przypadku modelu Tata Nano zazdrość raczej nie istnieje, choć i tak wielu interesuje, co się zmieniło.
Indyjski producent postanowił nieco odświeżyć ofertę modelu Nano sprawiając, że nie jest to już skrajnie prosty i spartański model dla oszczędnych. Przy odpowiednim doposażeniu możemy tam znaleźć kilka ciekawych dodatków. Zacznijmy jednak od wyglądu, który również mocno się zmienił. Zmodyfikowano między innymi grill, zamontowano niewielki spojler na klapie bagażnika oraz przydymione światła.
We wnętrzu znajdziemy również nową kierownicę. Oferta obejmuje teraz aż 5 wersji wyposażenia. Jest to XE, XM oraz XT z manualną skrzynią biegów oraz XMA i XTA ze zautomatyzowaną przekładnią. Teraz w wyższej wersji znajdziemy zautomatyzowaną skrzynię oraz elektryczne wspomaganie kierownicy, co jest sporym krokiem dla tego małego autka.
Oprócz tego mamy większy 24-litrowy zbiornik paliwa oraz nowy system infomedialny z łącznością Bluetooth, USB oraz AUX. Pod maską nadal pracuje 2-cylindrowa jednostka 0,6 litra o mocy 38 KM z momentem obrotowym 51 Nm. Średnie spalanie wg. producenta to 4 l/100km. Tata Nano GenX w podstawowej wersji XE kosztuje w przeliczeniu około 11 300 złotych. Czy takie auto miałoby zbyt w Polsce?