Tarraco, czyli największy SUV Seata
Wczoraj w Barcelonie miała miejsce oficjalna prezentacja Seata Tarraco – trzeciego i zarazem największego SUV-a w ofercie hiszpańskiej marki. Na prezentacji nie mogło zabraknąć wysłannika Autocentrum.pl. Nim jednak szersza relacja z tego wydarzenia, przedstawiamy najważniejsze informacje nt. najnowszego SUV-a Seata.
Seat Tarraco zbudowany został na platformie MQB-A, która zapewnia większe rozstaw osi. Auto mierzy 4735 mm długości i 1658 mm szerokości. Takie wymiary gwarantują sporą ilość miejsca w kabinie.
Stylistyka nadwozia Tarraco wprowadza nowe rozwiązania stylistyczne, które będziemy mogli oglądać także i w przyszłych Seatach. Charakterystycznymi elementami designu będą m.in. wyraźnie zaznaczona maskownica czy też trójkątne reflektory LED. Standardem w obu wersjach wyposażenia – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu – będzie oświetlenie Full LED, które optymalnie oświetla drogę, a przy tym prezentuje się dużo ciekawiej. W tylnej części nadwozia położono szczególny nacisk na oświetlenie dolnej strefy ładowania bagażu. LED-owe oświetlenie jest wykorzystywane również w tylnych kierunkowskazach.
Tarraco dostępny będzie w ośmiu kolorach: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black i Urano Grey.
W kabinie uwagę może przyciągnąć pozioma linia na desce rozdzielczej, która ma podkreślać szerokość i przestronność modelu. Nie mogło oczywiście zabraknąć też nowoczesnych rozwiązań. Przed kierowcą rozpościera się duży 10,25-calowy cyfrowy kokpit dostarczający kierowcy ważnych informacji. Na konsoli środkowej znajdziemy dotykowy ekran HMI o szerokości 8 cali, za pomocą którego będziemy obsługiwać systemy łączności. W zakresie systemów infotainment, Tarraco będzie pierwszym Seatem wyposażonym w funkcję kontroli gestów (w wersji z 8-calowym systemem Navigation Plus).
W ofercie nowego Seata wszystkie jednostki napędowe wykorzystują bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie oraz system Start & Stop, oferując moc wyjściową od 150 KM do 190 KM. Do wyboru będą dwa warianty benzynowe – czterocylindrowy, 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś, oraz silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Mocniejsza odmiana będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive i 7-biegową przekładnią DSG. W przyszłości mają pojawić się także inne warianty jednostek napędowych.
Odpowiedni poziom komfort podczas jazdy zapewnić ma adaptacyjne zawieszenie DCC. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.
Za bezpieczeństwo oraz komfort podróżnych dodatkowo mają dbać m.in. systemy Lane Assist i Front Assist, wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystent jazdy w korku, aktywny tempomat, asystent świateł i Emergency Assist.
Seat Tarraco będzie produkowany w Wolfsburgu, a jeszcze przed końcem roku ruszy jego przedsprzedaż na europejskim rynku.