Takich modeli BMW jeszcze nie było. Mają najpotężniejsze silniki w historii BMW M
Zmiany w gamie modelowej BMW sprawiły, że do oferty powróciła seria 8, która tak naprawdę jest następcą oferowanych już wcześniej odmian Coupe i Cabrio serii 6. Dla fanów szybkiej jazdy niemiecki koncern przygotował wariant M8 obu wersji nadwoziowych, a dla szczególnie wymagających najmocniejszą odmianę Competition.
Pod maską najmocniejszych odmian BMW serii 8 pracuje 4,4-litrowa jednostka V8 w technologii M TwinPower Turbo z dwoma turbosprężarkami. Silnik ten generuje 600 KM osiągane przy 6000 obr/min oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który kierowca ma do dyspozycji w przedziale od 1800 do 5600 obr/min. W wersjach Competition maksymalna moc została zwiększona do 625 KM.
Za przeniesienie napędu odpowiada 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic, która posiada trzy tryby jazdy zorientowane na optymalną wydajność, sportowe doznania bądź dynamikę jazdy. Wszystkie odmiany posiadają również napęd na cztery koła M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Kierowca ma do wyboru tryb 4WD albo 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła.
BMW M8 Coupe i Cabrio przyspieszają do 100 km/h w 3,3/3,4 s. Z kolei nowe BMW M8 Competition Coupé rozpędza się ze startu do 100 km/h o 0,1 s szybciej.
Standardem w BMW M8 jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic. Kierowca ma do wyboru pomiędzy hamulcami kompozytowymi a karbonowo-ceramicznymi. Oba rodzaje są montowane w połączeniu ze zintegrowanym układem hamulcowym w wersji M. Ponadto układ hamulcowy obejmuje dwa rodzaje ustawień: bardziej komfortowe oraz wyjątkowo czułe z bezpośrednim działaniem pedału.
BMW M8 będzie się także nieznacznie wyróżniać stylistycznie od słabszych odmian silnikowych. Mamy tu więc większe wloty powietrza, zmienioną atrapę chłodnicy, zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki lusterka boczne oraz tylny pas ze spojlerem i zmodyfikowanym zderzakiem zintegrowanym z dyfuzorem. Wyposażenie opcjonalne obejmuje m.in. pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M.
Charakterystyczną cechą nowego BMW M8 Coupe jest podwójnie wybrzuszony dach (double bubble) z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem karbonowym. W nowym BMW M8 Cabrio jest z kolei dach z tkaniny, który otwiera i zamyka się za naciśnięciem przycisku w 15 sekund, także podczas jazdy.
We wnętrzu znajdziemy charakterystyczne elementy dla modeli z rodziny M. Nabywca otrzyma m.in. tapicerkę skórzaną, kluczyk BMW z wyświetlaczem, wyświetlacz BMW Head-Up z danymi specyficznymi dla M, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania oraz pakiet BMW Live Cockpit Professional (z systemem nawigacyjnym i inteligentnym asystentem osobistym BMW).
Nowością jest przycisk trybu M Mode w konsoli środkowej przeznaczony do regulacji systemów wspomagających kierowcę i wyświetlaczy w panelu wskaźników oraz wyświetlacza Head-Up. Przycisk M Mode umożliwia uruchamianie ustawień Road i Sport, a w wariancie Competition także Track dostosowane do jazdy na torze wyścigowym.
Oficjalna prezentacja BMW M8 będzie miała miejsce 25 czerwca podczas imprezy #NextGen BMW Group w BMW Welt w Monachium.