Tak zmieniło się logo Volkswagena
Tegoroczne targi motoryzacyjne we Frankfurcie były dla Volkswagena szczególne z racji światowej premiery pierwszego modelu z nowej rodziny ID. Przy tej okazji niemiecki koncern zmienił także logo swojej marki.
Nowe logo Volkswagena z płaską dwuwymiarową konstrukcją jest wyraźniejsze i zostało zredukowane do istotnych elementów. Jest przy tym nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Umożliwi to bardziej elastyczne użytkowanie i ma być bardziej rozpoznawalne w mediach cyfrowych.
Do tej pory logo było niebiesko-białe. Nowy niebieski odcień umożliwi stworzenie dodatkowych wariantów kolorystycznych. Ponieważ cyfrowa aplikacja z prostymi, przyjaznymi dla użytkownika interfejsami stała się niezwykle ważna, logo będzie w przyszłości elastycznie pozycjonowane z nową „ruchomą ramą”.
Przejście na nowe logo ma zostać całkowicie zakończone do połowy 2020 r. Początkowo będzie ono zmieniane w europejskich lokalizacjach marki, a od października proces wymiany logotypu w salonach samochodowych i innych siedzibach ruszy również w Chinach. Na przyszły rok zaplanowo rebranding marki na rynkach Ameryki Północnej i Południowej. Wprowadzenie ma zostać zakończone do połowy przyszłego roku.
W sumie zmiana zostanie przeprowadzona w 154 państwach w ok. 10 tys. obiektach (siedziby firmy, salony sprzedaży, fabryki).