Tak wygląda wnętrze elektrycznego Porsche Taycana
Oficjalna premiera Porsche Taycana, czyli pierwszego w pełni elektrycznego modelu tej niemieckiej marki, odbędzie się już za niecałe dwa tygodnie. Dziś Porsche opublikowało pierwsze zdjęcia wnętrza swojej najważniejszej tegorocznej nowości, z których możemy trochę więcej dowiedzieć się o Taycanie.
Opublikowane dziś zdjęcia nowego Porsche zdradzają wygląd nie tyle całego wnętrza auta, co przede wszystkim przedniego panelu, na którym wyświetlane są przeróżne informacje, a za pośrednictwem dostępnych tam ekranów dotykowych kierowca może zarządzać najważniejszymi urządzeniami pokładowymi, a także niektórymi ustawieniami układu jezdnego.
Kierownica Porsche Taycan jest praktycznie identyczna jak w zaprezentowanym w tym roku nowym wcieleniu Porsche 911 Carrera (do wyboru jest także sportowa kierownica GT). Za nią znalazł się 16,8-calowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz z najważniejszymi parametrami jazdy. Centralne miejsce, inaczej niż w Carrerze, gdzie znajdziemy obrotomierz, zajmuje cyfrowy prędkościomierz, w który wkomponowane zostały informacje o zasięgu auta, bieżącym zużyciu i poziomie odzysku energii, a także ładowaniu baterii.
Na prawo od prędkościomierza znajdziemy informację o wybranym trybie jazdy (do wyboru Range, Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual), zaś na lewo o bieżącym ciśnieniu w oponach. Kierowca będzie jednak mógł zmienić wygląd przedniego panelu z instrumentami według swoich upodobań. Poza klasycznym, zaprezentowanym na zdjęciu z zaokrąglonymi zegarami, do wyboru będą jeszcze trzy inne style prezentacji najważniejszych z punktu widzenia kierowcy informacji. W trybie mapy centralny prędkościomierz zastąpiony jest przez mapę nawigacji, zaś w trybie pełnej mapy cały panel za kierownicą przemienia się w obraz systemu nawigacji. W trybie Pure na wyświetlaczu wyświetlane są wyłącznie najważniejsze informacje – m.in. rozwijana prędkość, informacja o mijanych znakach drogowych czy też wskazania nawigacji. Wszystko po to, aby nie rozpraszać kierowcy podczas prowadzenia auta. Po obu stronach panelu, na jego skraju, znajdują się pola z możliwością regulacji oświetlenia (po lewej stronie) oraz zawieszenia (po prawej), dlatego też przedni panel jest szerszy niż koło kierownicy.
W tym miejscu warto zwrócić uwagę, że na zdjęciu jest podany zasięg auta wynoszący 286 km, zaś ze wskaźnika naładowania baterii wynika, że zużyta została mniej więcej jedna czwarta zgromadzonej w nich energii. Można więc wnioskować, że całkowity zasięg Porsche Taycan przy naładowanych do pełna baterii wyniesie ok. 400 km.
Pomiędzy przednimi fotelami Taycana znajduje się dość szeroki tunel, który łagodnie przechodzi w środkową konsolę z wyświetlaczem o przekątnej 8,4 cala, który może służyć m.in. do obsługi klimatyzacji, ale może prezentować również informacje o aktualnym stanie naładowania baterii i zasięgu. Na zdjęciach wprawdzie tego nie widzimy, ale przy wyborze 4-strefowej klimatyzacji swój własny 5,9-calowy panel do jej obsługi otrzymają także pasażerowie tylnych siedzeń.
Ponad nim znajduje się następny, 10,9-calowy wyświetlacz z różnymi funkcjami układu multimedialnego. Sterowanie nimi może odbywać się dotykowo, ale również głosowo. Kolejnym wyświetlaczem, dostępnym już za dopłatą, może ekran przed przednim pasażerem, na którym prezentowane mogą być np. wskazania nawigacji, lista kontaktów telefonicznych, a także wyświetlany może być film. Centralne miejsce na desce rozdzielczej nowego Porsche Taycan zajmuje analogowy zegarek. Warto zauważyć także niebieskie, nastrojowe podświetlenie wnętrza.
Oficjalna prezentacja Porsche Taycana odbędzie się 4 września, ale być może Niemcy odkryją jeszcze do tego czasu jakiś rąbek tajemnicy o swoim pierwszym elektrycznym modelu.
Z niepotwierdzonych informacji wiemy, że w ofercie dostępnych będzie kilka wersji Taycana, a najmocniejsza odmiana ma być napędzana silnikiem o mocy ok. 600 KM, co pozwoli jej rozpędzić się do 100 km/h w około 3,5 sekundy, a do 200 km/h w około 12 sekund. Bazowa odmiana będzie miała ok. 400-konną jednostkę elektryczną. Taycan ma mieć napięcie systemowe 800 V, co ma zapewniać wysokie osiągi, ale również stosunkowo niewielki czas ładowania baterii oraz pozwoli zmniejszyć ilość okablowania. Według wcześniejszych informacji Porsche Taycan ma mieć zasięg ok. 500 km. Różnica pomiędzy tym zasięgiem a naszymi wcześniejszymi wyliczeniami, z których maksymalny zasięg miał wynieść ok. 400 km, może wynikać z tego, że będą dostępne baterie o różnych pojemnościach (najprawdopodobniej 80 oraz 96 kWh).