Tak wygląda Peugeot 2008 po zmianach
Mały crossover Peugeota jest kolejnym modelem, który przy okazji wystawy samochodowej w Genewie został poddany faceliftingowi. Władze francuskiego koncernu liczą, iż w związku z trwającym boomem na auta z tego segmentu rynkowego, poliftingowy 2008 będzie sprzedawał się jeszcze lepiej.
515 tys. sprzedanych egzemplarzy od momentu swojego debiutu w 2013 r. czy też miejsce w pierwszej trójce swojego segmentu rynkowego najlepiej świadczą o sporej popularności, jaką cieszy się ten niewielki crossover. Jednak w świecie, gdzie zmiany postępują bardzo szybko, co z pewnością ma miejsce w jednym z najszybciej rozwijających się segmentów, trzy lata to szmat czasu. Dlatego też, by pozostać w grze o najwyższe pozycje, przyszedł czas na pierwszy facelifting modelu.
Modyfikacje stylistyczne Peugeota 2008 nie są może jakieś rewolucyjne, ale z pewnością zauważalne. Prosty patent, czyli zamiana poziomych do tej pory linii w atrapie chłodnicy na pionowe, sprawi, że niemal od razu odróżnimy wersje sprzed i po liftingu. Poza tym zmieniono nieznacznie zderzaki i maskę silnika poszerzone zostały nadkola, zmieniono osłony podwozia. Pojawiły się nowe lakiery nadwozia - czerwony Ultimate oraz zielony Emerald
Do dotychczasowych trzech wersji wyposażenia (Access, Active i Allure) dołączyła czwarta, najbardziej luksusowa. Wersja GT Line z zewnątrz będzie się wyróżniać czarnymi elementami wykończeniowymi (grill, reflektory, lusterka, relingi dachowe), unikatowymi, 17-calowymi obręczami i sportową końcówką wydechu.
Wnętrze wariantu GT Line zostało utrzymane w bardziej sportowym stylu, na który składają się nakładki na progi ze stali nierdzewnej, aluminiowe pedały i dywaniki z czerwonym obramowaniem. Zegary są oświetlone listwą czerwonych diod LED. Na siedzeniach, podłokietnikach w drzwiach i gałce dźwigni zmiany biegów oraz kierownicy pojawiają się czerwone przeszycia. Uwagę zwraca również czerwona linia na pasach bezpieczeństwa, nawiązująca do wykończonych na czerwono narożników przednich drzwi.
Gama silników poliftingowego Peugeota 2008 będzie składać się z pięciu jednostek benzynowych i trzech wersji wysokoprężnych. Wszystkie silniki benzynowe pochodzą z rodziny PureTech i mają 1,2 litra pojemności. Dostępne są trzy warianty mocy: 82, 110 i 130 KM. Z kolei diesle to silnik 1.6 BlueHdi o mocy 75, 100 i 120 KM. W zależności od silnika do wyboru są 5- i 6-biegowa skrzynia manualna bądź 6-stopniowy automat.
Na wyposażeniu Peugeota 2008 znajdziemy teraz m.in. system Grip Control z pięcioma trybami jazdy (standard, śnieg, off-road, piasek, ESP off), funkcja Mirror Screen, a także kamera cofania, Active City Brake i Park Assist, które w tym segmencie są rzadkością.