Tak szukamy coraz częściej używanych aut
Już nie tylko import z krajów unijnych czy też nabycie w kraju od prywatnej osoby bądź za pośrednictwem komisu - Polacy coraz częściej korzystają jeszcze z jednej ścieżki poszukiwania używanego samochodu. To tzw. samochody poleasingowe.
Powolny lecz utrzymujący się w ostatnich latach wzrost gospodarczy przekłada się na nieznaczną, ale jednak rosnącą zamożność Polaków. Jedną z jej oznak jest rosnąca liczba nabywanych przez naszych rodaków samochodów. Wprawdzie wciąż przeważają auta używane, ale wzrost daje się zauważyć również w segmencie aut nowych. W minionym roku sprzedaż nowych samochodów wzrosła o 6,6 proc. do poziomu ok. 318 tys. aut. W tym samym czasie liczba sprowadzonych do kraju aut używanych wzrosła o ponad 5,5 proc.
W ostatnich czasach zauważalny jest jeszcze jeden trend na rynku wtórnym. Coraz większym zainteresowaniem wśród klientów indywidualnych cieszą się bowiem również auta poleasingowe, co potwierdzają przedstawiciele firm wynajmu i leasingu pojazdów. Częstotliwość wyszukiwania w internecie haseł "auto poleasingowe" lub "samochód poleasingowy" świadczy o tym, że Polacy dużą wagę przykładają do bezpiecznego zakupu samochodu używanego. W Polsce to drugie hasło wpisywane jest w wyszukiwarkę Google 26 tys. razy miesięcznie. Firmy liczą na to, że sprzedaż będzie dynamicznie rosła i przygotowują nowe oferty dla klientów indywidualnych. To bez wątpienia największa zaleta aut poleasingowych.
– Współpracujemy z gronem ok. 400 partnerów, którzy hurtowo kupują u nas samochody na internetowych aukcjach. Sprzedajemy każdą liczbę aut po zakończeniu kontraktów. Czas od momentu wystawienia auta do jego sprzedaży to maksymalnie 10 dni, co tylko potwierdza duże zapotrzebowanie rynku hurtowego na takie auta. Ono przekłada się oczywiście na rynek detaliczny, na który właśnie wchodzimy. Będziemy zdobywać doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej do konsumenta bądź do firmy, ale w kanale bezpośrednim. Dlatego stworzyliśmy takie miejsce jak Salon Aut Poleasingowych LeasePlan – mówi Sławomir Wontrucki, prezes zarządu LeasePlan Fleet Management Polska.
W połowie grudnia spółka otworzyła w Warszawie swój pierwszy Salon Aut Poleasingowych. W ofercie znajdują się samochody z pełną historią użytkowania, z polskich sieci dealerskich i od pierwszego właściciela.
– Kupując auto w salonie, klient przede wszystkim ma zapewnione bezpieczeństwo transakcji i wiarygodną ofertę – zapewnia prezes LeasePlan. – Ceny są rynkowe, skalkulowane między innymi w oparciu o wyszukiwarki internetowe, porównujące wszystkie oferty zbliżonych marek i modeli oferowanych. w Polsce z podobnymi przebiegami i w podobnym wieku.
– Spodziewamy się, że pierwsze 3–6 miesięcy pokaże nam, które auta są poszukiwane i budzą największe zainteresowanie. Do tego będziemy dostosowywali ofertę LeasePlan dla klienta indywidualnego – mówi Wontrucki. – W 2016 roku chcemy sprzedać minimum 1 tys. samochodów. Docelowo powinno to być w granicach 1,2–1,5 tys. aut. Salon Aut Poleasingowych LeasePlan daje możliwość stałej ekspozycji ponad 300 samochodów.
Newseria