Szwedzi nie szykują limuzyny - Volvo
Choć po prezentacji prototypu Volvo Universe na salonie samochodowym w Szanghaju wydawało się, że model ten jest zapowiedzią nowej, flagowej limuzyny szwedzkiej marki, wiemy już, że Volvo nie planuje takiego auta.
„To nie widnieje w naszej krótko- i długo-terminowej strategii” – skomentował rzekome przygotowania nowej limuzyny Stefan Jacoby, dyrektor zarządzający Volvo. „Jest zbyt wcześnie by wejść na rynek aut pokroju Mercedesa klasy S.”
Jacoby podkreślił, że Volvo skupia się obecnie na udoskonaleniu oferty modeli przeznaczonych dla szerokiego grona nabywców – „Koncentrujemy się na naszych nowych produktach w podstawowych segmentach rynku”.
CEO skandynawskiej marki dodał, że Volvo przygotowuje się również do prawdziwej ofensywy na rynku chińskim. Niemałe inwestycje w tym regionie mają zaowocować znacznie podwyższoną produkcją (również na eksport), jak i wyraźnie wyższymi słupkami sprzedaży.
Wybiegając daleko w przyszłość, Jacoby zapowiedział, że do roku 2105 roczna sprzedaż Volvo na rynku chińskim wyniesie 200 tysięcy egzemplarzy.