Szef Astona niezadowolony ze sprzedaży Cygneta
Wprowadzenie do sprzedaży Cygneta było prawdziwą rewolucją w ofercie Astona Martina. Rewolucji zabrakło z kolei w wynikach sprzedaży brytyjskiej marki.
Jak przyznał sam Ulrich Bez, przewodniczący Astona, sprzedaż Cygneta kształtuje się znacznie poniżej oczekiwań firmy. Za powód takiego stanu rzeczy Bez nie podaje jednak ani stosunkowo wysokiej ceny (31.000 funtów), ani powiązań ze „zwykłą” Toyotą iQ, lecz wydłużony czas oczekiwania pomiędzy zamówieniem a dostarczeniem danego egzemplarza klientowi.
Za powód niskiej sprzedaży Bez uważa również brak wielkich kampanii promocyjnych Cygneta. „Nie wydajemy milionów funtów na reklamę, więc promocja wymaga czasu” – powiedział przewodniczący brytyjskiej firmy. „Wkrótce otworzymy sklep Cygneta w Londynie, który będzie miał ogromny wpływ na zainteresowanie. Tak myślę.”
Wypowiadając się na temat miejskiego modelu, Bez odrzucił również przekonanie, jakoby Cygnet zepsuł wizerunek marki. „Nie wiem dlaczego ludzie go krytykują. To kawałek luksusu, świetny samochód do jazdy miejskiej. Po co jeździć po Londynie za kierownicą Vantage, skoro jest do dyspozycji to auto.”