Szczegóły techniczne nowego Mercedesa klasy A
Widzieliśmy już pierwsze zdjęcia nowego Mercedesa klasy A prosto z premiery, teraz przyszedł czas na przyjrzenie się temu, co mówią nam o aucie szczegóły techniczne.
Najnowszy kompakt spod znaku gwiazdy oparty został na zupełnie nowej platformie technicznej MFA. Na platformie tej osadzona została karoseria mierząca 4292 mm długości, 1780 mm szerokości i 1433 mm wysokości (dla porównania, wymiary nowego Audi A3 to odpowiednio 4237, 1777 i 1421 mm, zaś BMW serii 1 - 4324, 1765 i 1409 mm).
Już w chwili swojej rynkowej premiery, trzecia odsłona klasy A oferowana będzie z szerokim wachlarzem silników. Dla wielbicieli "benzyniaków" czekać będą wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa jednostki 1.6/115 KM (A180), 1.6/156 KM (A200) oraz 2.0/211 KM (A250).
Dla zwolenników diesli również przygotowano trzy motory - do wyboru będzie wersja A180 CDI oferująca 109 KM i 250 Nm, A200 CDI generująca 136 KM i 300 Nm, jak również A220 CDI dysponująca 170 KM i 350 Nm. We wszystkich sześciu wersjach silnikowych system start-stop będzie wyposażeniem standardowym, a jednostki łączone będą z 6-biegową skrzynią ręczną lub opcjonalnym 2-sprzęgłowym, 7-stopniowym "automatem".
Moment napędowy generowany pod maską klasy A przenoszony będzie standardowo na przednie koła, ale w przyszłości bardziej wymagający klienci będą mogli zamówić napęd na obie osie 4MATIC. W aucie zastosowano zawieszenie z zupełnie nową, wielowahaczową konstrukcję tylną, jak i udoskonalony elektromechaniczny układ kierowniczy.
Jak przystało na Mercedesa, najświeższa klasa A dostępna będzie z całą masą systemów wspomagających bezpieczeństwo. Oprócz nich, w ofercie znajdzie się wiele multimedialnych gadżetów, a także pakiet AMG Sport dodający autu "zadziornego" charakteru.
Nowy kompakt Mercedesa ma już za sobą światową premierę (która odbyła się na targach Geneva Motor Show 2012), a teraz szykuje się do wejścia na rynek. W europejskich salonach sprzedaży auto pojawi się we wrześniu.