Swift pod czterdziestkę
Nowa generacja Suzuki Swift będzie Polsce kosztowała 39 900 złotych.
Nowy Swift jest od poprzednika o 9 cm dłuższy i ma o 5 cm większy rozstaw osi. Powiększony do 385 cm długości samochód ma być przy tym bardziej dynamiczny i energooszczędny. Większe nadwozie ma być zauważalne szczególnie z perspektywy tylnej kanapy i bagażnika, bo w obu tych miejscach ma być więcej przestrzeni.
Większy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół poprawiły zachowanie samochodu podczas dynamicznej jazdy. Zawieszenie zaprojektowano tak, by zmniejszyć boczne przechyły. Elektryczne wspomaganie kierownicy EPS przyspieszyło także reakcje auta na ruchy kierownicy.
Podstawowy silnik jest mniejszy, ale mocniejszy - ma 1,2 l i moc 69 KM. Spalanie wynosi średnio 5 l/100 km, a w wersjach wyposażonych w system Engine Auto Stop Start nawet 4,9 l/100 km. Seryjnie każde auto będzie wyposażone w system stabilizacyjny ESP i system kontroli trakcji TCS oraz 7 poduszek powietrznych.
(mysz)