Światowa premiera NR 1: sportowy Colt CZC
Dwa lata po premierze Colta 5d i rok po wprowadzeniu do sprzedaży modelu Colt CZ3, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje trzecie dziecko w europejskiej rodzinie Colta podczas 76. salonu samochodowego w Genewie. Będzie to sportowy Colt CZC coupe-cabriolet, opracowany wspólnie ze słynnym włoskim projektantem karoserii – firmą Pininfarina.
<b>Dwa lata po premierze Colta 5d i rok po wprowadzeniu do sprzedaży modelu Colt CZ3, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje trzecie dziecko w europejskiej rodzinie Colta podczas 76. salonu samochodowego w Genewie. Będzie to sportowy Colt CZC coupe-cabriolet, opracowany wspólnie ze słynnym włoskim projektantem karoserii – firmą Pininfarina. </b>
<p class="maintext">Powstały przy ścisłej współpracy pomiędzy MMC, Mitsubishi Design Europe a Pininfarina S.p.A., nowy Colt CZC 2006 nawiązuje do pierwszego prototypu w historii Mitsubishi Motors pokazanego podczas salonu Tokyo Motor Show w 1962 roku – modelu Colt 600 Convertible. </p>
<h3 class="margin10">Przestrzeń</h3>
<p class="maintext">Specjalnie na potrzeby europejskiego rynku, Colt CZC został zbudowany w oparciu o płytę podłogową Colta 5d. Dzięki temu, CZC może poszczycić się najdłuższym w klasie rozstawem osi wynoszącym 2,5 metra. Naturalną konsekwencją tego rozwiązania jest odpowiednia ilość miejsca w kabinie. </p>
<p class="maintext">Duży rozstawu osi pozwolił także na zastosowanie składanego automatycznie dachu typu hard-top – co jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku – przy jednoczesnym zapewnieniu dodatkowej przestrzeni, schowków, możliwości konfiguracji siedzeń i pojemnego bagażnika. A wszystko to w nadwoziu 2+2. </p>
<h3 class="margin10">Najmocniejszy silnik*</h3>
<p class="maintext">Dzięki dużemu rozstawowi osi i kół, Colt CZC prowadzi się niezwykle dynamicznie, co w połączeniu z agresywną stylistyką nadwozia wywołuje dreszczyk emocji. Niewątpliwą zaletą jest również wzmocniona konstrukcja nadwozia (rekompensująca brak dachu), specjalnie zestrojone zawieszenie oraz 150 konny, 1.5 litrowy, turbodoładowany silnik MIVEC pochodzący z modelu Colt CZT. Jednostka ta pozwala autu na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8.4 s. oraz na osiągnięcie prędkości maksymalnej 202 km/h. Będzie to najmocniejszy silnik oferowany w autach typu coupe-cabriolet z segmentu B. </p>
<p class="maintext">Dostępny będzie również 109 konny, 1.5 litrowy silnik bez doładowania. </p>
<h3 class="margin10">Pininfarina + NedCar</h3>
<p class="maintext">Produkcja Colta CZC ma rozpocząć się 7 marca w fabryce Pininfariny w Bairo, niedaleko Turynu (Włochy). </p>
<p class="maintext">Płytę podłogową i podzespoły wspólne dla wszystkich wersji Colta dostarczane będą Pininfarinie przez fabrykę Mitsubishi Motors NedCar w Born (Holandia). Włoska firma będzie odpowiedzialna za właściwe wzmocnienie konstrukcji karoserii, lakierowanie nadwozia oraz ostateczny montaż podzespołów pochodzących z fabryki NedCar. </p>
<p class="maintext">Nowy CZC pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugim kwartale 2006 roku. </p>
<p><b>Źródło: Mitsubishi Motors Polska</b>