Światowa premiera nowej C-klasy
Atrapa chłodnicy stała się wyróżnikiem poszczególnych wersji modelu.
<strong>
Atrapa chłodnicy stała się wyróżnikiem poszczególnych wersji modelu.
</strong><br/>
<p class=maintext>
Design nowej Klasy C opiera się zwartych liniach i wielkich, spokojnych powierzchniach. Podkreślony stylistycznie klinowy kształt przedniego pasa służyć ma dobitnemu ukazaniu dynamiki i możliwości. Po raz pierwszy w limuzynie Mercedesa atrapa chłodnicy służy jako cecha wyróżniająca i wyraźnie pozycjonująca wariant modelowy. Trzy szerokie, poziome listwy i wielka, centralnie umieszczona gwiazda charakteryzują wersję Avantgarde jako tradycyjne cechy stylistyczne sportowych modeli Mercedesa. W wersji Elegance trójwymiarowy grill wykończony błyszczącym lakierem podkreśla typowe dla marki cechy, jak komfort i luksus. Wersja Classic jest zdecydowanie bardziej wstrzemięźliwa, tradycjonalistyczna, ale zapewnia dokładnie te same innowacje techniczne jak pozostałe dwie wersje modelowe.
</p><p class=maintext>
Nowa limuzyna mierzy 4851 mm i jest dłuższa od swego poprzednika o 55 mm. Szerokość karoserii zwiększono o 42 mm (do 1770 mm), a rozstaw osi o 45 – do 2760 mm. Tym samym powstały możliwości stworzenia przestronnej kabiny, a więc zapewnienia pasażerom wyższego komfortu. Dla przykładu – szerokość przedniej części kabiny na wysokości ramion wzrosła aż o 40 mm.
</p><p class=maintext>
Z rozwiązań technicznych warto wymienić Agility Control obejmujący dostosowujące się do sytuacji sterowanie zachowaniem amortyzatorów, inteligentny system oświetleniowy ILS z pięcioma różnymi trybami świecenia oraz przewidujący zagrożenia system ochrony pasażerów Pre-Safe. Do wyboru są cztery- i sześciocylindrowe silniki – średnio o 13 proc. mocniejsze od jednostek stosowanych w poprzednim modelu, ale także średnio o 6 proc. oszczędniejsze pod względem zużycia paliwa.
</p>
(br)