Suzuki Vitara S - nowy silnik turbo
Suzuki pokazało we Frankfurcie dwa nowe silniki z serii Boosterjet, jeden z nich trafi pod maskę Vitary.
Vitara to nieduży crossover Suzuki, który zadebiutował w zeszłym roku w Paryżu. Jedyną jednostką napędową oferowaną na polskim rynku jest doskonale znany silnik benzynowy 1.6 (M16A) osiągający 120 KM. Na innych rynkach można jeszcze zamówić wersję z wysokoprężnym silnikiem 1.6 DDiS o identycznej mocy. Teraz do oferty dołączy nowo opracowana jednostka Boosterjet.
Suzuki pokazało we Frankfurcie dwie zupełnie nowe jednostki benzynowe serii Boosterjet. Obydwie mają bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Pierwsza ma trzy cylindry, jeden litr pojemności (110 KM) i trafi pod maskę Baleno, druga to czterocylindrowa jednostka 1.4 DITC przeznaczona w pierwszej kolejności dla modelu Vitara. Silnik osiąga moc 140 KM przy 5500 obr./min. i moment 220 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min. Jest on dostępny ze skrzynią ręczną sześciobiegową lub automatyczną o identycznej liczbie przełożeń. Napęd standardowo przekazywany jest na przednią oś, w opcji dostępny jest system AllGrip.
Suzuki Vitara z nowym silnikiem w podstawowej konfiguracji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy oraz potrafi rozpędzić się do 200 km/h. Średnie zużycie paliwa dla wersji przednionapędowej ze skrzynią ręczna wynosi 5,2 l/100 km. Stara jednostka 1.6 zużywa w Vitarze średnio 5,3 l/100 km (skrzynia M5).
Nowy silnik Boosterjet 1.4 jest już dostępny w salonach Suzuki, ale decydując się na niego musimy pogodzić się z wyborem nowej, najbogatszej dla Vitary specyfikacji zwanej S. W stosunku do wersji XLED oferuje dodatkowo nowy kształt atrapy chłodnicy, światła mijania LED z czerwonym wykończeniem, czarne alufelgi, satynowe wykończenie lusterek zewnętrznych, a w środku sportową kierownicę, oraz czerwone elementy wykończeniowe elementów plastikowych i tapicerki.
Ceny Suzuki Vitary S 1.4 Boosterjet zaczynają się od 85 900 zł. Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi 7 tys. zł, a do napędu obu osi AllGrip 10 tys. zł.