Suzuki RM-Z450. Jeszcze więcej ognia
Światło dzienne ujrzała nowa odsłona Suzuki RM-Z450. Crossowy motocykl od rocznika modelowego 2015 będzie otrzymywał rozwiązania przetestowane w mistrzostwach świata przez zespoły Rockstar Energy i Yoshimura Suzuki Factory Racing.
Jednym z najciekawszych rozwiązań jest asystent startu S-HAC. System Suzuki Holeshot Assist Control posiada dwa tryby pracy, które optymalizują starty. Tryb A-Mode został przygotowany z myślą o ubitych i mokrych nawierzchniach. Poprzez odpowiednie sterowanie zapłonem redukuje poślizg koła i zapewnia płynne przyspieszenie.
Po upływie 1,2 sekundy lub po wrzuceniu trzeciego biegu system przywraca standardowe ustawienia zapłonu. Na bardziej przyczepnych nawierzchniach przyda się tryb B-Mode, które pozwala na bardziej agresywny start. Ustawienia zapłonu zapewniają ostrą reakcję na gaz. Normalna praca silnika zostanie przywrócona po upływie 4,5 sekundy od startu, po wrzuceniu czwartego biegu lub po zamknięciu przepustnicy.
Kolejną nowością jest widelec Showa SFF-AIR. Wyeliminowanie sprężyny śrubowej zmniejszyło masę motocykla o 1,1 kg. Dostrojenie charakterystyki pracy zawieszenia do warunków czy masy motocyklisty nie będzie związane z koniecznością zakupu dodatkowych sprężyn. Wystarczy odpowiednie ustawienie ciśnienia powietrza wewnątrz widelca. Do dyspozycji są trzy zawory - wewnętrzny i zewnętrzny zawór umieszczony na szczycie widelca oraz zawór zlokalizowany w jego dolnej części. Inżynierom Showa udało się również poprawić tłumienie nierówności - pomogło zwiększenie średnicy tłoka amortyzatora.
Źródłem mocy pozostał 4-suwowy singiel o pojemności 450 ccm. Inżynierowie Suzuki dokonali modyfikacji, które mają przełożyć się na łatwiejszy rozruch silnika. Udoskonalono system dekompresji silnika. Ponadto przeprojektowano wałek rozrządu zaworów wydechowych. Ulepszona jednostka napędowa, poza łatwiejszym rozruchem, powinna wyróżniać się bardziej liniowym oddawaniem mocy i momentu obrotowego. Zwiększony przepływ cieczy między chłodnicami oraz przeprojektowana pompa wody usprawniły działanie układu chłodzenia silnika.
Zmodernizowana rama powinna podnieść precyzję prowadzenia, a przy okazji zapewnić wyższy komfort jazdy. Suzuki nie podało cen RM-Z450 z rocznika modelowego 2015. Maszyny z rocznika 2014 kosztują 33 500 zł.