Super-cabrio McLarena
Na tegorocznej wystawie w Genewie mogliśmy podziwiać McLarena 675LT, który był współczesnym hołdem dla legendarnego bolidu sprzed prawie 20 lat. To nie było jednak ostatnie słowo brytyjskiego producenta w tej kwestii. Powstała również wersja 675LT Spider, niestety także ograniczona do 500 egzemplarzy.
Dwie literki LT w nazwie modelu mówią właściwie wszystko fanom marki McLaren. Pochodzą od wyrazów "Long Tail", które pojawiły się w nazwie wyścigowego McLarena F1 GTR z 1997 r. Po prawie dwudziestu latach McLaren postanowił wskrzesić tę nazwę, która powróciła na początku bieżącego roku w modelu 675LT Coupe. Limitowana seria 500 egzemplarzy rozeszła się momentalnie, a ponieważ pojawiało się wiele zapytań od zainteresowanych osób o wersję z otwartym dachem, Brytyjczycy postanowili wyjść tym oczekiwaniom na przeciw.
McLaren 675LT Spider, tak jak i odmiana coupe, to przede wszystkim niewielka masa, aerodynamiczne właściwości na najwyższym poziomie, mocne silniki i układ napędowy niczym w wyścigowym bolidzie.
Pod maską Spidera pracuje 3,8-litrowa jednostka V8 twin-turbo, która jak i w wariancie zamkniętym dysponuje mocą 675 KM dostępną przy 7.100 obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm, będącym do dyspozycji kierowcy od 5 do 6,5 tys. obr/min. Pierwszą setkę 675LT Spider osiąga w 2,9 s., czyli tylko o 0,1 s. wolniej niż coupe. Z prędkością 200 km/h jesteśmy w stanie jechać już po 8,1 s. od startu, a maksymalna prędkość tego supersportowego kabrioletu wynosi 326 km/h (330 km/h w coupe).
Zastosowane przy budowie samochodu bardzo lekkie i wytrzymałe materiały, w tym m.in. włókno węglowe, pozwoliły ograniczyć masę auta o 100 kg w porównaniu do modelu 650S Spider, na którym to bazuje pod względem technologicznym. Masa całkowita 1.270 kg oznacza rewelacyjny stosunek mocy do wagi auta (532 KM na 1 tonę). Lekkie acz wytrzymałe materiały sprawiły, że w porównaniu do wersji zamkniętej Spider waży zaledwie o 40 kg więcej, dźwigając na swoich plecach stosunkowo ciężki mechanizm składanego dachu. Trójdzielny dach może być składany i rozkładany podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.
Zawieszenie najnowszego McLarena jest tylko w części identyczne z tym znanym z coupe. Większy rozstaw kół czy inne nastawy sprężyn czynią je najbardziej sportowymi spośród wszystkich modeli z rodziny Super Series.
Tak jak w przypadku coupe, tak i 675LT Spider będzie limitowanym do 500 sztuk modelem. Znamy już jego cenę - na rynku brytyjskim będzie kosztował 285.450 funtów.