Sukces Nissana w rajdzie samochodowym Transsyberia Atlantyk – Pacyfik
30 września 2003 roku na metę I Międzynarodowego Rajdu Samochodowego Transsyberia Atlantyk – Pacyfik dotarła jadąca Nissanem Patrolem GR 3.0 TD załoga Martyna Wojciechowska - Andrzej Derengowski zajmując drugą pozycję.
<p class="maintext"><strong>30 września 2003 roku na metę I Międzynarodowego Rajdu Samochodowego Transsyberia Atlantyk – Pacyfik dotarła jadąca Nissanem Patrolem GR 3.0 TD załoga Martyna Wojciechowska - Andrzej Derengowski zajmując drugą pozycję.</strong>
I Międzynarodowy Rajd Samochodowy Transsyberia Atlantyk – Pacyfik to najdłuższy na świecie międzynarodowy rajd samochodowy. Trwał aż trzydzieści dni a jego trasa o długości około 12 000 km prowadziła od Oceanu Atlantyckiego, poprzez wschodnią część Europy, Góry Ural, Nizinę Zachodnio-Syberyjską, Góry Jabłonowe, Stanowe, aż do Oceanu Spokojnego. W tegorocznym rajdzie wystartowało ponad dwadzieścia ekip reprezentujących Polskę i Rosję.
Do konkurencji rozgrywanych w czasie rajdu należały jazdy po trasie na czas, obserwacja specjalna czy też konkurencje na odcinkach specjalnych (np. strome podjazdy, przeprawy przez rzeki czy tereny bagniste).
Dokonując wyboru samochodu uczestnicy rajdu musieli wziąć pod uwagę wyjątkowo trudne warunki na trasie wiodącej przez tajgę, jeziora, rzeki, stepy, pustynie, tundrę i inne nieprzyjazne tereny. Zespół Martyna Wojciechowska – Andrzej Derengowski, w oparciu o swoje doświadczenie, zdecydował się na samochód NISSAN PATROL GR 3.0 TD, który świetnie spisuje się nawet w najcięższych warunkach. Dodatkowym czynnikiem, który wpłynął na wybór auta był fakt, iż właśnie samochody marki Nissan miały najlepszy serwis i największy dostęp do części zamiennych na trasie Rajdu Atlantyk-Pacyfik.
Auto załogi Wojciechowska-Derengowski to 3 litrowy turbo Diesel o mocy 158 KM z 2000 roku, który został przygotowany do rajdu w warszawskim serwisie Nissana T&T przez Zbigniewa Przybyszewskiego. Poza bardzo dokładnym przeglądem technicznym, w Nissanie Patrolu GR dokonano kilku modyfikacji. Do najważniejszych należą: dodanie wyciągarki, zmiana przedniego i tylnego błotnika dla uzyskania większych kątów natarcia i zejścia samochodu, podwyższenie zawieszenia i założenie większych opon, zamontowanie dodatkowego zbiornika paliwa o pojemności ok. 80 l, zastosowanie dodatkowego systemu ogrzewania, wymontowanie tylnej kanapy, aby zrobić miejsce do spania, uszczelnienie instalacji elektrycznej przed ewentualnym zalaniem, zainstalowanie CB-radio i systemu GPS.
Nissan Patrol, który wielokrotnie okazał się bezkonkurencyjny w rajdach Paryż-Dakar po raz kolejny udowodnił swą siłę i niezawodność. Drugie miejsce w niezwykle wymagającym rajdzie Transsyberia Atlantyk – Pacyfik to niewątpliwie ogromny sukces załogi Wojciechowska-Derengowski i samochodu Nissan Patrol GR.
Uwaga: Więcej informacji o rajdzie Transsyberia Atlantyk-Pacyfik na stronach: <a href="http://www.transsyberia.pl">www.transsyberia.pl</a> oraz <a href="http://www.martynawojciechowska.pl">www.martynawojciechowska.pl</a>
<strong>Źródło: Nissan Poland Ltd. Sp. z o.o.</strong>