Subaru odświeża model Legacy - nowy silnik w ofercie
Subaru postanowiło odświeżyć ofertę modelową Legacy na swoim rodzimym rynku w Japonii. Lekko odświeżone Legacy w wersji sedan, Touring Wagon oraz Outback prezentują się bardzo ciekawie, ale najważniejszą zmianą jest nowy, mocny silnik w ofercie. Miejmy nadzieję, że wszystkie trzy odmiany z nową jednostką wkrótce trafią do Europy.
O ile zmiany wizualne będą zauważalne na wszystkich rynkach, to już nowa jednostka napędowa w pierwszej kolejności trafi jedynie na rynek Kraju Kwitnącej Wiśni. Model JDM (Japan Domestic Market - japoński rynek krajowy) zostanie wyposażony w nową 2,0-litrową jednostkę GT DIT oraz poprawiony silnik 2,5-litra. Oczywiście wszystkie silniki to tradycyjne dla Subaru boksery.
Największą nowością jest naturalnie nowy, 2,0-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbiną DIT w układzie bokser, generujący moc blisko 300 KM przy 5600 obrotów na minutę. Moment obrotowy na poziomie 400 Nm dostępny jest w zakresie między 2000 a 4800 obrotów na minutę. To o 15 KM oraz 50 Nm więcej w porównaniu do silnika 2,5-litra, który zastępuje.
To świetna wiadomośc dla fanów marki. Subaru powoli wraca do korzeni, czyli 2,0-litrowych bokserów z turbiną o mocy około 300 KM. Oprócz tego, nowa jednostka, dzięki zastosowaniu systemu start/stop jest o 20 procent bardziej oszczędna w porównaniu do poprzedniego, 2,5-litrowego silnika.
W odświeżonych wersjach pojawią się również lekko podkręcone silniki 2,5-litra bez turbo o mocy 170 KM i 235 Nm momentu obrotowego. Wszystkie modele Legacy (sedan, kombi oraz Outback) otrzymają w standardzie system start/stop, nową skrzynię Lineatronic CVT, poprawione zawieszenie i układ kierowniczy, a także kilka poprawek stylistycznych, takich jak nowy grill czy zderzak.