Subaru BRZ - nowy zawodnik z drużyny plejad w polskich salonach
Wreszcie jest! Długo oczekiwany przez fanów marki Subaru model BRZ. Brat bliźniak Toyoty GT86 będzie u nas oferowany już od 28 500 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje nam kwotę około 118 tysięcy złotych. Pierwsze zamówione auta trafią do właścicieli już na początku lutego.
Subaru BRZ jest oferowane u nas w dwóch konfiguracjach wyposażenia, a będą to wersje Active i Sport. Ta pierwsza wyposażona będzie między innymi w 16-calowe alufelgi, airbag chroniący kolana kierowcy, komplet poduszek powietrznych, systemy ABS i VSC (czyli odpowiednik ESP), ksenonowe reflektory, klimatyzację manualną, komputer pokładowy czy inteligentny system ratunkowy ISR, o którym piszemy tutaj!
Druga wersja wyposażeniowa, czyli Sport dodatkowo będzie posiadała na pokładzie skórzany pakiet obejmujący kierownicę, dźwignię hamulca ręcznego i dźwignię zmiany biegów, klimatyzacja będzie już automatyczna, a system audio rozbudowany do lepszego odtwarzacza i zestawu sześciu głośników. Ponadto oferowany będzie system bezkluczykowy i przycisk startowy zamiast tradycyjnej stacyjki, światła przeciwmgłowe, obręcze z lekkich stopów w rozmiarze o cal większym oraz tempomat. Na deser główna atrakcja, czyli mechaniczna szpera (Torsen).
Podobnie jak Toyota GT 86, Subaru BRZ dostępne będzie u nas tylko z jednym silnikiem, a jest to 200-konny silnik w układzie bokser o pojemności dwóch litrów. Jedyny wybór, jaki pozostawiło nam Subaru to rodzaj skrzyni biegów. Możemy wybrać albo sześciostopniową skrzynię ręczną albo automatyczną o takiej samej liczbie przełożeń. Różnica w cenie pomiędzy automatem a ręczną skrzynią wynosi 1500 euro. Najdroższa wersja Sport z automatem kosztować będzie 33 000 euro. Jeśli weźmiemy pod uwagę obecny kurs walut to jest to bardziej atrakcyjna oferta niż w salonie Toyoty. Bardzo dobrym i pożytecznym gratisem przy zakupie Subaru BRZ, jest zaproszenie na szkolenie w Szkole Jazdy Subaru.