Studia dziennikarskie dla miłośników branży motoryzacyjnej
Polski rynek edukacyjny wzbogaca się o innowacyjny projekt. Ruszają pierwsze w kraju studia dziennikarskie poświęcone szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej. To ogromna szansa dla tych, którzy pasjonują się motoryzacją i chcą z tym tematem wiązać swoją przyszłość.
Dzisiejszy rynek mediów staje się coraz bardziej zróżnicowany. Obok takich sektorów jak polityka, sprawy społeczne czy ekonomia, branża motoryzacyjna również wykształciła osobny rodzaj dziennikarstwa, który wymaga profesjonalnej wiedzy. Rozwój nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych znacząco wpływa na charakter zawodu dziennikarza. Zmiany te wymagają posiadania specjalistycznej, profilowanej wiedzy. Dynamika rynku motoryzacyjnego stawia przed specjalistami od komunikacji i promocji coraz wyższe wymagania.
Obecnie ekspert specjalizujący się w kwestiach szeroko pojętej motoryzacji powinien dysponować nie tylko znajomością warsztatu dziennikarskiego, ale również posiadać niezbędne kompetencje merytoryczne, do których zaliczyć można: znajomość nowych technologii, marketingu, zarządzania i reklamy, a także mechanizmów logistyki, wiedzę z zakresu rynku ubezpieczeń, budowy i funkcjonowania floty, jak również zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego. Powinien też umiejętnie wykorzystywać metody badań i analizować zmiany zachodzące na rynku, zarówno lokalnym jak i globalnym.
Wiedzę i umiejętności praktyczne można rozwijać na studiach licencjackich (dziennikarstwo motoryzacyjne) jak i magisterskich (media i marketing w branży motoryzacyjnej). Jednym z oficjalnych partnerów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej został portal Autocentrum.pl. Redakcja zapewnia między innymi praktyki dla osób pragnących poszerzyć wiedzę o motoryzacji. Rejestracja kandydatów rozpoczyna się już w maju 2012 roku i trwa do 21 września.
Więcej informacji o projekcie: www.dsw.edu.pl i na Facebooku: http://www.facebook.com/pages/Dziennikarstwo-motoryzacyjne/168698586581470.
Kontakt: dziennikarstwomotoryzacyjne@dswe.pl