Startuje produkcja nowego Audi TT i TT S
Od premiery nowego Audi TT minęło już sporo czasu, ale dopiero teraz producent poinformował o starcie produkcji tego modelu w węgierskiej fabryce w Gyor.
Na początku sprawdźmy, co do powiedzenia ma sam producent auta:
Nasze zakłady na Węgrzech od wielu lat udowadniają, że budowane w nich samochody spełniają wszystkie wymagania segmentu premium. Zawdzięczamy to elastycznej i doświadczonej załodze. Dzięki niej i jej olbrzymiej wiedzy, światowy sukces modelu TT może być kontynuowany“ – mówi dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji.
Thomas Faustmann, szef AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. podkreśla: „Pełna produkcja nowego Audi TT to szczytowe osiągnięcie zakładów w Győr. Historia sukcesu rozpoczęła się tu już przed 15 laty - montażem pierwszej generacji Audi TT Coupé. Audi Hungaria, we współpracy z zakładami w Ingolstadt, wyprodukowało w minionych latach ponad pół miliona egzemplarzy modelu TT.“
„Nowa generacja Audi TT to trzeci model, który w całości będzie wytwarzanyw nowej fabryce w Győr“ mówi Gerd Walker, szef produkcji w węgierskich zakładach Audi. „Bezproblemowe uruchomienie nowej linii produkcyjnej to ważna dla Audi Hungaria chwila. Dzięki niej, zakłady są w pełni wykorzystane.“
Obecnie, w nowej fabryce zatrudnionych jest ponad trzy tysiące ludzi. Ośmiuset spośród nich pracowało już wcześniej, przy produkcji innych modeli. Wszyscy zostali przeszkoleni w ramach komplementarnego programu szkoleń, w specjalnie stworzonym w tym celu przez Audi Hungaria centrum projektowo-szkoleniowym oraz w niemieckich oddziałach Audi.
Przy okazji warto przypomnieć, co w ogóle nowość oferuje. Po pierwsze nikt, kto zobaczy to auto na ulicy nie będzie miał problemów z rozpoznaniem, że jest to Audi TT. Z przodu mamy nowe światła wykonane w technologii LED (opcjonalne), nowy grill z ostrymi kątami oraz wyprofilowaną maskę, która przypomina nieco tę, zastosowaną w modelu R8. Na uwagę zasługują również muskularne nadkola.
Z tyłu mamy spojler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Co ciekawe, nowe Audi TT jest o 20 mm krótszy od poprzednika, co jest dość nietypowe w dzisiejszych czasach. Długość modelu to 4180 mm, szerokość to 1832 mm zaś wysokość 1353 mm. Nowość bazuje na platformie MQB i waży 1230 kilogramów. Pojemność bagażnika to 305 litrów.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, w ofercie pojawią (przynajmniej na początku) trzy silniki - dwa benzynowe oraz jeden Diesla. Oczywiście najciekawsze będą czterocylindrowe i turbodoładowane propozycje 2.0 TFSI. Podstawowy wariant na początku będzie miał 230 KM oraz 370 Nm momentu obrotowego, co przełoży się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund (5,3 ze skrzynią S tronic) i prędkość maksymalną 250 km/h.
Mocniejsza wersja zaoferuje 310 KM oraz 380 Nm - z tym silnikiem będzie parowany model TTS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 4,7 sekundy. Dla oszczędnych przygotowano model z silnikiem 2.0 TDI o mocy 184 KM z momentem obrotowym na poziomie 380 Nm. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna 235 km/h.