Ssangyong z tym samym właścicielem co Jaguar i Land Rover
British Automotive Holding (BAH) planuje zakup firmy SsangYong Polska, która jest wyłącznym importerem aut tej koreańskiej marki na polskim rynku. Zgodnie z listem intencyjnym, giełdowa spółka ma wyłączność na negocjacje do końca czerwca bieżącego roku.
Celem Grupy BAH jest rozwój tej koreańskiej marki tak, aby wykorzystać jej pełny potencjał nad Wisłą. SsangYong to najstarszy oraz czwarty co do wielkości obecnie producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 r. jest indyjski koncern samochodowy Mahindra&Mahindra. Przypomnijmy, że Jaguar Land Rover od 2008 r. należy do innego indyjskiego producenta samochodów, firmy Tata Motors
– Planowane przejęcie sprzedaży marki SsangYong w Polsce to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się podjąć negocjacje z SsangYong ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również wiąże się z ambitnymi planami rozwojowymi, zakładającymi m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut. Nasze know-how i bogate doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniesie sukces marce SsangYong nad Wisłą. Zgodnie z naszymi założeniami, biznes ten, jak każdy inny, będzie samodzielnie budował swoją wartość, jednakże dodatkowo liczymy na to, że poszerzenie naszej oferty o nową markę pozwoli nam na osiągnięcie synergii w ramach Grupy – komentuje Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding.
– Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie produktów SsangYong polskim klientom, co spowoduje dynamiczne zwiększenie sprzedaży. Skoncentrujemy się na efektywnych kampaniach marketingowych, budowaniu świadomości marki i działaniach, które pozwolą coraz większej rzeszy klientów doświadczać jakości, niezawodności, wytrzymałości oraz unikatowej stylistyki tych aut. Ponadto, będziemy rozwijać obecność marki w Polsce poprzez wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej. Globalna strategia SsangYong, oparta o intensywny plan inwestycji w rozwój oferty samochodów tej marki, stwarza dla nas dodatkową szansę na wzrost sprzedaży, którą zamierzamy jak najefektywniej wykorzystać – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes BAH.
– Jestem przekonany, że zmiany właścicielskie przyniosą bardzo pozytywne efekty w postaci zdynamizowania działań zmierzających do budowania siły marki. BAH zapewni wszechstronne wsparcie oraz synergie podejmowanych działań. Nadchodzące premiery produktowe to doskonały moment na zmiany – dodaje Mariusz Jakimiuk, obecny dyrektor zarządzający Ssangyong.