SsangYong Tivoli XL - nowa wersja, nowy silnik
Model Tivoli nie był ostatnim słowem SsangYonga w segmencie niedużych crossoverów. W planach jest dłuższa wersja siedmiomiejscowa.
W 2014 roku SsangYong pokazał prototyp nazwany XLV. Miał być on jednym ze zwiastunów nadchodzącego modelu, a dokładniej siedmiomiejscowej wersji crossovera Tivoli. Mogliśmy się o tym przekonać oglądając szkice wnętrza z trzema rzędami siedzeń o zmiennej konfiguracji.
SsangYong Tivoli XL w pełni opiera się na swojej pięciomiejscowej odmianie. Przednia część auta, drzwi, a także rozstaw osi są identyczne w obydwu przypadkach. Pierwszą, najbardziej oczywistą zmianą jest wydłużona tylna część nadwozia mająca pomieścić dodatkowych pasażerów. Drugą zmianą, jaką widać na zdjęciach prototypów, to podniesiona linia dachu mająca zapewnić przestrzeń nad głowami pasażerów zwłaszcza trzeciego rzędu.
SsangYong Tivoli zadebiutował w Polskich salonach w czerwcu tego roku. Początkowo oferowany był jedynie z benzynowym silnikiem 1.6 e-XGi o mocy 128 KM. Teraz do oferty dołącza jednostka wysokoprężna 1.6 e-XDi osiągająca 115 KM. W obydwu przypadkach do wyboru jest skrzynia ręczna o sześciu przełożeniach, lub automatyczna o identycznej ilości biegów. Można się spodziewać, że Tivoli XL będzie napędzany tym samym zestawem jednostek napędowych.
Sądząc po stopniu zamaskowania jeżdżących prototypów, nowa wersja nadwoziowa powinna trafić do salonów sprzedaży w pierwszej połowie przyszłego roku. Nazwa Tivoli XL nie jest oficjalna, w tej chwili nie wiadomo, jak koreański producent nazwie nową wersję.